شهرخبر

محمدلو: گام‌های مثبتی برای رفع مشکلات فدراسیون‌ها، باشگاه‌داران و تولیدکنندگان ورزشی برداشته شده است


محمدلو: گام‌های مثبتی برای رفع مشکلات فدراسیون‌ها، باشگاه‌داران و تولیدکنندگان ورزشی برداشته شده است

رئیس انجمن صنعت ورزش کشور گفت: با همت و تلاش انجمن صنعت ورزش و مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت ورزش و جوانان گام های مثبتی برای رفع موانع و مشکلات فدراسیون‌ها، باشگاه‌داران و تولیدکنندگان ورزشی برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمدلو، رئیس انجمن صنعت ورزش ایران درخصوص جلسه برگزار شده با مرکز مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: این جلسه با ریاست آقای دکتر دست‌باز و کارشناسان این مرکز برگزار شد. تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی، مدیر کل حقوقی، مدیرکل باشگاه‌ها، مدیرکل سیاست گذاری بانوان، نماینده اتحادیه فروشندگان و انجمن باشگاه‌داران، تولید کنندگان ورزشی، نماینده و دبیر ستاد تسهیل و نماینده اقتصادی استانداری تهران نیز در جلسه حضور داشتند.

وی با اشاره به موضوع جلسه گفت: این جلسه درخصوص رفع موانعی که فدراسیون‌ها، باشگاه‌های ورزشی، اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان با آن مواجه هستند برگزار شد. ماهیت ستاد تسهیل درخصوص رفع مشکلات و موانع تولید در امور بیمه‌ای، بانکی، گمرکی، مالیاتی و سایر مشکلاتی که این حوزه دارند است و در این جلسه نیز به مشکلاتی که فدراسیون ها و تولیدکنندگان ورزشی دارند پرداخته شد. این مشکلات اغلب درخصوص تعرفه‌های گمرکی، تسهیلات و جرایم و معوقات بانکی، مشکلات بیمه‌ای بود. با توجه به اینکه فدراسیون‌ها اغلب کالاهای لوکس برای رشته مربوطه وارد می‌کنند تقاضا داشتند که نرخ تعرفه‌های گمرکی برای آنها پایین بیاید.

رئیس انجمن صنعت ورزش خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده درخصوص موانع بر سر راه تولیدکنندگان ورزشی بود که نماینده ستاد تسهیل قول دادند که حمایت لازم را از این تولیدکنندگان خواهند داشت.

محمدلو گفت: این جلسه برای هماهنگی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌های حاضر بسیار مفید و ارزشمند بود و این درخواست از طرف همه شرکت کنندگان بود که جلسات ادامه دار باشد. با توجه به اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری رفع موانع و پشتیبانی از تولیدکنندگان است قرار شد یک میز خدمت در مرکز مشارکت های اقتصادی وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود و تولیدکنندگان و باشگاه‌داران بتوانند با مراجعه به این میز خدمت درخواست‌های خود را مطرح کنند. بعد از آن درخواست ها و مشکلات مطرح شده به ستاد تسهیل اجرا داده می شود.

وی اظهار داشت: نماینده وزرا ستاد تسهیل را تشکیل می‌دهند و این ستاد در همه استان‌ها حضور دارد که درخصوص رفع مشکلات تولیدکنندگان فعال هستند. بیش از97 درصد پرونده‌هایی که به ستاد تسهیل رفته خوشبختانه جواب مثبتی گرفته‌ایم. بیشتر درخواست ها حول محور مشکلات بانکی است که ستاد تسهیل مکاتبات لازم را انجام می دهد و در اکثر پرونده ها موفق عمل شده است.

محمدلو تصریح کرد: با همت و تلاش انجمن صنعت ورزش و مرکز مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری وزارت ورزش و جوانان گام های مثبتی برای رفع موانع و مشکلات فدراسیون‌ها، باشگاه‌داران و تولیدکنندگان ورزشی برداشته شده است. با وجود شکل گرفتن میز خدمت بعد از این به صورت هفتگی یک روز در خدمت همه مراجعه کنندگان خواهیم بود که بتوانیم موانعی که ایجاد شده را برطرف کنیم.

رئیس انجمن صنعت ورزش کشور گفت: در بهمن ماه همایشی برگزار خواهد شد که قصد داریم در این همایش از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر حوزه ورزش و کسانی که سهم برجسته ای در ورزش سال کشور داشته اند و سایر دست اندرکاران صنعت و اقصاد ورزش که در این عرصه تلاش می‌کنند تجلیل کنیم.

 

انتهای پیام/