شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#اردوغان#مخالفت

مخالفت شدید اردوغان با رمز ارز/ در حال جنگ با بیت کوین هستیم

کدخبر: 442155
در پی ممنوعیت گسترده استفاده از ارز‌های رمزنگاری شده در ترکیه، رئیس جمهور این کشور قصد دارد کنترل مالی بر این حوزه را بیشتر کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، علیه بیت کوین اعلام جنگ کرده است. بانک مرکزی ترکیه با استفاده از ارز دیجیتال مخالف نیست، اما گویا اردوغان با ارز‌های رمزنگاری شده میانه‌ای ندارد.

رئیس جمهور ترکیه در ملاقات با نمایندگان ۸۱ استان این کشور، در پی سوالاتی در مورد برداشت بانک مرکزی از ارز‌های رمزنگاری شده اظهار نظر کرد. وی گفت: «ما در حال جنگ با بیت کوین هستیم، زیرا ما با پول خود، که هویت اساسی ما در این زمینه است را داریم و به راه خود ادامه می‌دهیم».

با کاهش ۱۰ درصدی ارزش لیر، حجم خرید ارز‌های رمزنگاری شده در ترکیه ۶۰ درصد افزایش یافت. بسیاری از ترک‌ها برای جلوگیری از بی ثباتی لیره، در بازار‌های فارکس به ارز‌های رمزپایه روی آورده اند و این رمزارز‌ها به یکی از موضوعات داغ استانبول بدل شده است.

یک نظرسنجی اخیرا نشان داد که حدود ۲۰ درصد از ترک‌ها در سال ۲۰۲۰ با ارز‌های رمزنگاری شده یا در معاملات پرداخت یا به عنوان سرمایه گذاری شخصی مشارکت داشته اند.

این بحران، اردوغان را مجبور کرد تا چارچوبی برای توسعه اقتصادی تنظیم کند. مقررات جدید اقتصادی راه را برای اجرای کامل لیره دیجیتال که دولت اردوغان قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ آن را راه اندازی کند، هموار می‌کند.