شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#چلسی#سیاه

روش ستاره چلسی برای مبارزه با نژادپرستی +عکس

روش جدید ستاره چلسی در راه مبارزه با نژادپرستی +عکس

ستاره چلسی عنوان کرد که دیگر پیش از آغاز مسابقه فوتبال برای حمایت از سیاه پوستان زانو نخواهد زد.

به گزارش مشرق، پس از مرگ جورج فلوید که توسط پلیس آمریکا به شکلی عجیب کشته شد، فوتبال انگلیس برای حمایت از سیاه پوستان تصمیم گرفت پیش از آغاز مسابقه زانو بزند و با حرکتی نمادین بر ضد نژادپرستی تبلیغ کند.

اکنون که نزدیک به ۲ سال است این کار در فوتبال انگلیس تکرار می‌شود، نژادپرستی ابدا رنگ نباخته و همچنان بازیکنان سیاه پوست مورد حمله توسط هواداران قرار می‌گیرند. اوج آن به مسابقات ملی و دیدار تیم ملی انگلیس مقابل مجارستان بازمی‌گردد که در ورزشگاه پوشکاش آرنا هواداران مجار بازیکنان سه شیر را «هو» کردند و سر گلزنی این تیم با پرتاب قوطی‌های نوشابه‌های خود به سمت استرلینگ و جود بلینگهام نژادپرستی را به اوج خود رساندند. این حرکت مجارها البته با واکنش فیفا روبه‌رو شد.

روش ستاره چلسی برای مبارزه با نژادپرستی +عکس

در حالی که فوتبال انگلیس همچنان تصمیم دارد که این کار را ادامه دهد، ستاره اسپانیایی چلسی اعلام کرد که دیگر پیش از آغاز مسابقه قصد ندارد زانو بزند چون به عقیده‌اش این کار فایده‌اش را از دست داده است.

مارکوس آلونسو که اکنون در تیم چلسی به یکی از مهره‌های تاثیرگذار بدل شده در این خصوص گفت: من کاملاً ضد نژادپرستی هستم و دوست دارم در هر حرکت ضد نژادپرستانه شرکت کنم ولی بیشتر ترجیح می‌دهم که انگشتم را به لوگوی «نه به نژادپرستی» بگیرم. من معتقدم اشاره به این لوگو بیشتر از زانو زدن به ضد نژادپرستی اشاره می‌کند.

این بازیکن در دیدار مقابل استون ویلا در شنبه هفته جاری برخلاف بازیکنان دیگر زانو نزد و حرکت خودش را عملی کرد.

تصویر زیر را مشاهده کنید.

روش ستاره چلسی برای مبارزه با نژادپرستی +عکس

منبع: فارس