جهانپوردر پاسخ به ابهام اینکه از زمان شناسایی تا اعلام رسمی ورود کرونا به کشور تاخیری یک ماهه وجود داشت، گفت: از زمان تشخیص قطعی دو فردی که دچار کرونا شده بودند تا اعلام آن یک ساعت هم زمان نبرد. ساعت ۱:۱۵ ظهر ۳۰ بهمن‌ماه ما ورود کرونا به کشور را به دلیل ابتلا دو نفر به کرونا اعلام کردیم و ۲۹ بهمن‌ماه به ما اعلام شد که دو مورد مشکوک در قم به کرونا وجود دارد که تست PCR انجام شد و پس از اعلام قطعی، این موضوع در ظهر ۳۰ بهمن اعلام شد. پیش از این موارد مشکوکی در تبریز و یزد اعلام شده بود که این موارد قطعی نبود، هرچند که ما از دی‌ماه پس از اعلام اینکه در کشور چین این ویروس آمده، قرارگاه پیشگیری از ویروس را تشکیل داده بودیم.

جهانپوردرخصوص شایعه‌ای که گفته می‌شد امنیتی‌ها علاقه‌ای به اعلام رسمی ورود کرونا به کشور نداشتند، گفت: اتفاقا سیاسیون معتقد بودند نباید این موضوع در آن زمان به خاطر مساله‌ی انتخابات مطرح شود، اما نیروهای امنیتی درخصوص اعلام این مورد مانعی را مطرح نکردند. ما می‌توانستیم شنبه این موضوع را اعلام کنیم، اما همان روز چهارشنبه قضیه مطرح شد.

جهانپور درخصوص انتقادهایی مبنی‌بر اینکه اگر واکسیناسیون زودتر آغاز می‌شد، این میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نداشتیم، گفت: برای ورود واکسن، دولت‌ها باید اطلاعات اولیه را ارائه می‌کردند تا مورد تایید ما قرار گیرد و قطعا با واکسن‌هایی که دچار ابهام بودیم و مطالعاتشان مورد تایید ما نبود، موافقت نمی‌کردیم و به زبان ساده امکان انجام آزمایش‌های بالینی را در کشورمان ندادیم یا همان موش آزمایشگاهی را در کشورمان ندادیم و از واکسن‌هایی استفاده کردیم که بی‌خطری آنها تایید شده باشد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر ناگفته‌های جهانپور از مدیریت کرونا /سیاسیون مخالف اعلام ورود کرونا به ایران بودند بخوانید.