شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#دولت#جدید#طالبان#بابت

در پاسخ به نگرانی های اتحادیه اروپا؛

مجاهد:برای تحقیق درباره مسائل حقوق بشری باید به رسمیت شناخته شویم

مجاهد:برای تحقیق درباره مسائل حقوق بشری باید به رسمیت شناخته شویم

طالبان در واکنش به نگرانی اتحادیه اروپا از بابت مسائل حقوق بشری در افغانستان، گفت: اگر جامعه بین الملل دولت جدید را به رسمیت بشناسد، طالبان به اتهامات مطرح شده رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به نگرانی اتحادیه اروپا از نقض حقوق بشر در افغانستان می‌گوید که اگر جامعه جهانی طالبان را به رسمیت بشناسند، آنها هم به نوبه خود نگرانی های موجود در این زمینه را رفع خواهند کرد.

مجاهد ادامه داد: تا زمانی که به رسمیت شناخته نشویم و آن‌ها انتقاد کنند، آن را برخوردی یک جانبه تلقی می کنیم. خوب است که طرف مقابل برخوردی مسئولانه داشته باشد و حکومت فعلی ما را به رسمیت بشناسند. بعد از آن هر نگرانی که دارند را به شکل رسمی مطرح کنند، ما هم نگرانی شان را رفع می کنیم.

اظهارات مجاهد پس از آن ابراز می‌شود که اتحادیه اروپا اعلام کرد که حقوق بشر در افغانستان با تهدیدهای جدی روبرو است.

«وان برانت» سفیر اتحادیه اروپا در امور افغانستان، می‌گوید که اوضاع حقوق بشری در این کشور نگران کننده است و آنها از دسترسی نداشتن دختران و زنان افغانستان به آموزش و کار نگران هستند.

از سوی دیگر، برخی فعالان سیاسی می‌گویند که طالبان نباید مسئله تحقیق درباره نقض حقوق بشر را همچون پیش شرط برای به رسمیت شناختن مطرح کند.

پیش از این، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز در یک اعلامیه گفته بود که طالبان از دفتر و تجهیزات این کمیسیون برای پیشبرد کارهای خود استفاده می‌کند و باید جلو آن گرفته شود.

مجاهد می‌گوید که طالبان بررسی‌ها درباره ادعای استفاده شدن از دفتر و تجهیزات کمیسیون حقوق بشر را آغاز کرده است.

پیش از این نیز دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل طالبان را به نقض حقوق بشر در افغانستان به ویژه در پنجشیر متهم کرده بود اما این اتهام‌ها همواره از سوی طالبان رد شده است.