شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#کتاب

آیت‌الله رئیسی: مقدس بودن نظام ما به علت مبتنی بودن بر دین است/ راه شهدا امتداد عاشوراست


آیت‌الله رئیسی: مقدس بودن نظام ما به علت مبتنی بودن بر دین است/ راه شهدا امتداد عاشوراست

رئیس جمهور گفت: رمز قدسیت دفاع و نظام ما اولا این است که مبتنی بر دین و کتاب و سنت است، نظام اسلامی که می‌خواهد ارتباطاتش بر اساس دین تنظیم گردد، مقدس می‌شود. دوم اینکه در رأس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از امام عصر(عج) دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آیین تجلیل سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سراسر کشور طی سخنانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) این بود که ملت‌ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد و از گمراهی نجات‌شان بدهد.

وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان این عرصه جلوه‌ای از روشنگری نسبت به راه، پیام و هدف شهیدان است تا هیچ‌کس در عالم دچار جهل نشود و در جهل نماند؛ اگر کسانی به هر دلیل، به دلیل فتنه‌ی فتنه‌گران و شیطنت شیاطین می‌خواهد دچار انحراف و گمراهی بشود،  با نشان دادن راه نورانی شهیدان از ضلالت نجات یابد.

رئیس‌جمهور گفت: در این مقطع، عزیزانی که دست‌اندرکار این امر هستند هرچه نام، یاد و هدف شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی برای رهایی یافتن از گمراهی و فتنه‌ها بیشتر تبیین کنند موجب مصون‌سازی نسل جوان می‌باشد. عاشورا باید معرفی شود و معلوم شود عاشورا امتداد دارد و امتداد آن نیز جلوه شهدایی است که برای خدا و یک امر مقدس در این میدان ظاهر شدند. بسیاری در دنیا جنگ می‌کنند و در تاریخ هم جنگ‌های زیادی رخ داده است اما کدامین از آن‌ها دفاع مقدس است؟ نظامات حکومتی بسیاری در دنیا وجود دارد اما کدام از آن‌ها نظام مقدس است و سوال این است که چه چیزی باعث تقدس نظام، دفاع و بسیج ماست؟

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: هیچ امر، شخص، زمان و زمینی قدسی نمی‌شود مگر در پرتو خداوند متعال؛ رمز قدسیت دفاع و نظام ما اول این است که مبتنی بر دین و کتاب و سنت است، نظام اسلامی که می‌خواهد ارتباطاتش بر اساس دین تنظیم گردد، مقدس می‌شود. دوم اینکه در رأس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از امام عصر(عج) دارد و امر و نظر او برای ما حجت امام زمان(عج) است و قدسیت حاکمیت به این است که جانشینی از طرف حجت خدا به نظام قدسیت می‌بخشد و نیروهای مسلح ما مفتخر هستند که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا خدمت می‌کنند که امر او را اطاعت کنند، وظیفه و تکلیف خود را انجام داده‌اند و افتخار ماست که تحت نظر ولی فقیه جامع الشرایطی که جانشینی امام عصر(عج) را دارد، هستیم.

وی تصریح کرد: در نظام ما هیچ قانون و مقرراتی نمی‌تواند تصویب و اجرا شود مگر اینکه باید مطابق شرع و قانون باشد؛ هر حکم، قانون و مقرره‌ای بر خلاف موازین شرعی باشد از درجه اعتبار ساقط است. اگر یک سردار، سرباز، قاضی، نماینده، کارگزار و یا مسئولی در جایگاه خود خدمت می‌کند، اخلاص هم باید باشد که به کار قیمت بدهد؛ اگر آن فرد با اخلاص حرکت نکند عملش قیمت بایسته را ندارد. رمز ماندگاری نام شهیدان ما در دفاع مقدس، دفاع از حرم و حریم و دفاع از مبانی ارزش‌های انقلاب این است که خودشان هم قدسی شدند چون برای خدا حرکت کردند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/