شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#نتایج#مردم آمریکا

بر اساس یک نظرسنجی،

اکثر آمریکایی‌ها از نحوه اجرای خروج از افغانستان ناراضی هستند

اکثر آمریکایی‌ها از نحوه اجرای خروج از افغانستان ناراضی هستند

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اکثر مردم آمریکا نحوه اجرای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تایید نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نظرسنجی جدید مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد- پایگاه نظرسنجی هریس نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از مردم از نحوه مدیریت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه گذشته میلادی "قویا ناراضی" و ۱۹ درصد "تقریبا ناراضی" هستند. تنها ۱۷ درصد از این موضوع "قویا راضی" و ۲۴ درصد "تقریبا راضی" هستند.

با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر مردم اساسا از پایان جنگ در افغانستان حمایت می‌کنند. ۵۸ درصد از مردم آمریکا تصمیم اتخاذ شده برای خروج آمریکا از افغانستان را تایید کردند.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به دنبال حملاتی که قانون‌گذاران و دیگر مقامات را حیرت‌زده کرد، تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از افغانستان در ماه گذشته میلادی با انتقاداتی از سوی هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مواجه شد.

تسلط طالبان بر کابل، پایتخت افغانستان منجر به تقلایی شدید برای تخلیه اتباع آمریکایی و متحدان افغان شد و تصاویر ناراحت‌کننده‌ای از فرودگاه کابل و از مردمانی که با استیصال تلاش می‌کردند از این کشور فرار کنند در حالی که شبه‌نظامیان طالبان مشغول جشن گرفتن در پایتخت بودند، منتشر شد.

به دنبال یک بمب‌گذاری انتحاری که منجر به کشته شدن ۱۳ نیروی آمریکایی و افرادی دیگر در نزدیکی فرودگاه کابل شد، اوضاع وخیم‌تر شد.

مارک پن، مدیر مرکز نظرسنجی هاروارد – هریس گفت: نمی‌توانم یک رویداد ریاست جمهوری با ابتکارعمل یکی از روسای جمهور را به یاد آورم که به اندازه افغانستان اشتباه بوده باشد و رئیس جمهور و دولت بهای سنگینی را برای موفقیت و اعتبار تصمیماتش پرداخت می‌کنند. اکثریت قاطعی خواستار برکناری دولت هستند و هیچ‌کس جز بایدن و تیمش را مقصر این اوضاع نمی‌دانند.

آمریکا هنوز تمامی اتباع خود را از افغانستان خارج نکرده و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها از کاخ سفید، پنتاگون و وزارت امور خارجه به خاطر شکست در انجام آمادگی‌های لازم برای تخلیه تمامی پرسنل و متحدانش انتقاد کرده‌اند.          

۶۲ درصد از مردم گفتند که آمریکا اقدامات کافی برای تخلیه آمریکایی‌ها و متحدان افغان از افغانستان پیش از روی کار آمدن طالبان انجام نداد و ۶۰ درصد گفتند بایدن به وعده خود برای خارج کردن تمامی آمریکایی‌ها از افغانستان تا ضرب‌الاجل ۳۱ اوت که خودش تعیین کرده بود، عمل نکرد.

این خروج ناشیانه همچنین به اعتبار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خدشه وارد کرد به طوری که ۶۳ درصد از مردم تاکید کردند که فکر می‌کنند مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق این کشور در این سمت بهتر عمل کرده بود.

این نظرسنجی جدید مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد- پایگاه نظرسنجی هریس از ۱۵ تا ۱۶ سپتامبر انجام شد که در آن ۱۵۷۸ رای‌دهنده ثبت‌نام شده شرکت داشتند.

انتهای پیام