شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سازمان ملل#کاخ سفید

تاکید دوباره بایدن بر "شراکت قدرتمند" آمریکا – سازمان ملل

تاکید دوباره بایدن بر "شراکت قدرتمند" آمریکا – سازمان ملل

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر شراکت قدرتمند با سازمان ملل در نشستی با آنتونیو گوترش، دبیرکل این نهاد جهانی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور بایدن با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ملاقات کرد. آنها بر شراکت قدرتمند میان ایالات متحده و سازمان ملل که به ویژه بر پایه ارزش‌های مشترک است که شامل احترام به حقوق بشر جهانی، آزادی‌های بنیادین و قوانین بین‌المللی می‌شود، دوباره تاکید کردند.

کاخ سفید گفت: آنها درباره اهمیت کثرت‌گرایی و دفاع از دموکراسی و نظم جهانی مبتنی بر قانون که به دست سازمان ملل محکم نگاه داشته شده است، به عنوان امری حیاتی برای رسیدگی به بزرگترین چالش‌های امروز رایزنی کردند.  

در این بیانیه آمده است که بایدن و گوترش به ویژه درباره فوریت همکاری مشترک صحبت کردند.

کاخ سفید اعلام کرد: به طور خاص، آنها درباره فوریت همکاری با یکدیگر در کنار کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-۱۹، آماده شدن برای تهدیدهای امنیت سلامت در آینده، مقابله با تغییرات آب و هوایی، تقویت سیستم‌های غذایی و امنیت غذایی، رفع نیازهای بشردوستانه، جلوگیری و کاهش درگیری‌ها و ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان صحبت کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: رئیس جمهور بار دیگر تأکید کرد که چالش‌های پیچیده و جهانی را تنها می‌توان با راه‌حل‌های واقعی جهانی حل کرد، رویکردی که در چشم‌انداز رئیس جمهور در جهت پیشرفت بهتر منعکس شده است و او بر نقش بی‌نظیر سازمان ملل در تأمین رفاه، صلح و امنیت برای همه تأکید کرد.

انتهای پیام