مرتضی شایسته، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: به عنوان یک تهیه‌کننده با درخواست‌های اتحادیه تهیه‌کنندگان که در قالب یک بیانیه در روز ملی سینما مطرح شد موافق هستم و از نظر من نظارت بر محتوای شبکه نمایش خانگی باید بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

شایسته خاطرنشان کرد: امروز تعداد نهادها و سازمان‌هایی که تهیه‌کنندگان باید برای ساخت آثارشان از آنها مجوز بگیرند بسیار زیاد است و باید این تعداد نهاد مجوزدهنده کاهش پیدا کند. با تغییر قوانین و شرایط یک نابسامانی گیج‌کننده برای تهیه‌کنندگان به وجود آمده که نمی‌دانند با چه نهاد و سازمان طرف هستند. این وضعیت قطعاً به تولیدات آثار نمایشی در شبکه نمایش خانگی آسیب می‌زند.

او افزود: باید تکلیف متولیان شبکه نمایش خانگی مشخص شود و قطعاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزینه مناسب‌تری برای نظارت بر محتوای آثار این رسانه است. مسئولان صداوسیما نیز باید بدانند در شوراهای پروانه ساخت و پروانه نمایش وزارت ارشاد بسیاری از مسئولان صداوسیما حضور دارند و اصرار بر اینکه حتماً نظارت باید در این سازمان صورت بگیرد به هیچ‌عنوان منطقی نیست. افراد بسیاری در ساترا زحمت می‌کشند و فعالیت آن‌ها را شاهد هستیم اما صداوسیما باید تنها به همان وظایفی که برایش مشخص شده عمل کند و نظارت به شبکه نمایش خانگی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسپارد.

این تهیه‌کننده درباره حذف پروانه ساخت گفت: درخواست حذف پروانه ساخت مدت‌هاست مطرح می‌شود و به نظر من این درخواست کاملاً منطقی باید به نتیجه برسد. حذف پروانه ساخت برای اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان، که سابقه دارند، می‌تواند به روند تولید سرعت ببخشد. قطعاً حذف پروانه ساخت هیچ رانتی به وجود نمی‌آورد چراکه در شرایط وجود این مجوز امکان رانت وجود دارد و وقتی چنین مجوزی نیست دیگر رانتی هم ایجاد نخواهد شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پارتی» در پایان اظهار داشت: امروز که پروانه ساخت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود باز هم امنیت و اطمینانی برای اکران وجود ندارد و نمی‌توان حذف پروانه ساخت را برای سینماگران و تولیدکنندگان آثار سینمایی اتفاقی خطرناک دانست. در اکثر کشورهای دنیا نیز این روند وجود دارد که دولت در نمایش آثار اظهار نظر می‌کند و در ساخت آثار دخالتی وجود ندارد و در قانون ما نیز اینچنین است و بهتر است همان چیزی که در قانون مبنی بر دخالت دولت در نمایش آثار سینمایی مطرح شده، اجرا شود.