پیمان جعفری، تهیه‌کننده سینما که در کارنامه هنری‌اش آثار ارزشمندی چون «رقص روی شیشه»، «گیجگاه»، «انزوا»، «آااادت نمیکنیم» و..... دیده می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که دلیل رفتن سینماگران از تلویزیون به سمت نمایش خانگی چیست؟ بیان کرد: شرایط مالی اینگونه شده که تعداد آثاری که باید در تلویزیون ساخته شود بسیار کم شده و علاوه بر آن نیز در این شرایط کنونی شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی سینماها فیلمسازان مجبور هستند به شبکه نمایش خانگی رو بیاورند.

او ادامه داد: علاوه بر آن، وضعیت اقتصادی هم در رفتن آن‌ها به سمت نمایش خانگی بی‌تاثیر نیست و واقعا همه مجبور هستیم در آنجایی کار کنیم که وضعیت مالی بهتر و محدودیت کمتر باشد. یکی از اشتباهاتی که ما مرتکب می‌شویم این است فیلم‌هایی تولید می‌کنیم که نمی‌توانیم در خارج از کشور آن‌ها را به فروش برسانیم درواقع اگر ما راه این را پیدا کنیم که فیلم‌هایی را در خارج از کشور بفروشیم وضعیت بسیار بهتر می‌شود.

جعفری در پایان و در این باره که آیا شبکه نمایش خانگی با روندی که در پیش گرفته از تلویزیون پیشی می‌گیرد؟ تصریح کرد: تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دو مقوله جدا از هم هستند و هر کدام کار خود را می‌کنند. راستش مردم توانایی ندارند هر ماه مبلغ زیادی برای اینترنت برای تماشای فیلم و سریال در شبکه نمایش خانگی خرج کنند و مسلما چون تلویزیون به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته مخاطبان بیشتری هم دارد.