علیرضا محمد، مدافع اسبق پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط این روزهای پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس با حضور در جمع 4 تیم برتر منطقه غرب آسیا مزد زحماتش را گرفت و حالا باید برای قهرمانی تلاش کند تا هوادارانی که منتظر این جام هستند را خوشحال کند.

او با تاکید بر این که دیدار پرسپولیس برابر الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی مهم و سختی برای این تیم محسوب می‌شود، تصریح کرد: بدون شک بازی پرسپولیس برابر الهلال بازی سخت‌تری در مقایسه با دیدار این تیم مقابل استقلال تاجیکستان است و باید خود را برای حریف سرسخت‌تری آماده کند اما این بدان معنی نیست که این تیم شکست ناپذیر باشد و امکان پیروزی برابر این تیم عربستانی نباشد و بخواهیم برای خودمان غولی بسازیم.

محمد اضافه کرد: ترسی که همه تیم‌های آسیایی از پرسپولیس دارند برای الهلالی‌ها هم وجود دارد و می‌توان گفت برگ برنده‌ای که می‌تواند پیروزی پرسپولیس در این بازی را آسان‌تر کند، ترسی است که تیم‌های آسیایی از قدرت پرسپولیس دارند. آنها باید برابر بهترین تیم غرب آسیا به میدان بروند که دو نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی‌های متوالی در لیگ برتر ایران را در کارنامه‌اش دارد و طبیعی است از نام پرسپولیس واهمه داشته باشند.

مدافع اسبق سرخ‌پوشان در خصوص نقاط ضعف و قوت الهلال به خبرنگار برنا گفت: از بازی‌های اخیر این تیم مشخص است که الهلالی‌ها در فاز تهاجمی خطرناک هستند و از مهره‌های تعیین‌کننده‌ای بهره می‌برند، این در حالی است که در فاز دفاع به خصوص مدافعان کناری این تیم دارای ضعف‌های زیادی است که بدون شک می‌تواند کار پرسپولیس را برای پیروزی و موفقیت در بازی پیش روی  هموار کند. با توجه به قدرت و سرعت پرسپولیس در فاز حمله، گلزنی تیم گل‌محمدی برابر الهلال قطعی است.

او در ادامه تاکید کرد: پرسپولیس باید در این دیدار اول روی گل نخوردن و خوب دفاع کردن و اصل پرسینگ توجه کند و اجازه تمرکز به مهاجمان حریف را ندهد. گل نخوردن در این دیدار می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا در ضدحملات و بازی سرعتی بازیکنان این تیم، به الهلال ضربه بزند.

این پیشکسوت پرسپولیس با تمجید از عملکرد مدافعان تیم در بازی اخیر پرسپولیس روبروی استقلال تاجیکستان افزود: دفاع تیمی و فردی پرسپولیس در این دیدار بی‌اشتباه بود و من پیش‌بینی می‌کنم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و قرار به تغییر در سیستم بازی نباشد پرسپولیس با ترکیب دفاعی که برابر استقلال تاجیکستان به میدان رفت روبروی الهلال قرار می‌گیرد و می‌تواند از پس مهاجمان خطرناک الهلال برآید.

محمد در پایان گفت: پرسپولیس در این دیدار از انگیزه‌های زیادی برخوردار است و این موضوع می‌تواند عامل مهم موفقیت پرسپولیس برابر الهلال باشد. جام قهرمانی در آسیا در کلکسیون افتخارات تیم کم است و امیدوارم امسال این رویای شیرین برای همه پرسپولیسی‌ها رنگ واقعیت به خود بگیرد./ 4