تفریحات ساحلی بایدن در بحبوحه بحران‌های ملی آمریکا

 در حالیکه ایالات متحده آمریکا  با بحرانهای متعدد ملی مواجه است جو بایدن  رئیس جمهوری آمریکا روز یک شنبه برای تفریح و دوچرخه سواری به ساحل دریا رفت و از پاسخ دادن به سوالات بیشمار خبرنگاران طفره رفت.

هنگامی که بایدن سوار بر دوچرخه از کنار خبرنگاران عبور می‌کرد یکی از خبرنگاران پرسید، آقای رئیس جمهور به امانوئل ماکرون چه خواهید گفت؟ 

یک خبرنگار دیگر پرسید، چه زمانی تلفنی با آقای ماکرون صحبت خواهید کرد؟ 

14000629000020_Test_PhotoN

جو بایدن قرار است با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره بحران جدید پیش آمده میان پاریس و واشنگتن در ارتباط با معاهده زیردریایی‌های اتمی با استرالیا رایزنی کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا به همراه نخست‌وزیران انگلیس و استرالیا بامداد پنجشنبه هفته گذشته یک توافقنامه برای همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه «ایندوپاسفیک» (مناطق حائل بین دو اقیانوس‌ هند و اقیانوس آرام) امضا کردند. 

برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی‌های اتمی کمک خواهد شد.

این درحالیست که استرالیا پیش از این قراردادی را با فرانسه برای خرید تکنولوژی و دانش ساخت زیردریایی اتمی امضا کرده بود. 

فرانسه در پاسخ به لغو معاهده این کشور با استرالیا در همین زمینه سفرای خود را از استرالیا و آمریکا برای مشورت فراخوانده است. 

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه شنبه در واکنش به توافق نظامی واشنگتن با کانبرا گفت که بحران جدی میان فرانسه با آمریکا و استرالیا وجود دارد.

فاکس نیوز در ادامه گزارش خود درباره بی خیالی جو بایدن به بحرانهای سراسری در آمریکا نوشت، واشنگتن همچنین با بحرانهای ملی دیگری در مرزهای جنوبی و مساله افغانستان نیز مواجه است. 

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، صدها  پناهجو روز شنبه از مرزهای ایالت تگزاس وارد خاک آمریکا شده‌اند که بیشتر آنها از هائیتی هستند. خبرنگار فاکس نیوز روز شنبه در گزارشی گفته بود که شرایط در این منطقه مرزی به خاطر هجوم پناهجویان کاملا از کنترل خارج شده است. 

از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از شهروندان آمریکایی و متحدان این کشور بعد از دستور خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان توسط جو بایدن همچنان در این کشور بحران زده گرفتار هستند. بسیاری از رهبران نظامی بازنشسته آمریکا معتقدند که رهبران نظامی و دیپلماتیک دولت واشنگتن باید به خاطر این افتضاح دسته جمعی استعفا کنند. با این وجود دولت آمریکا تا کنون به غیر از حضور در چند جلسه استماع در کنگره آمریکا اقدام خاصی برای پاسخ به افکار عمومی آمریکا و جهان در ارتباط با این فاجعه بزرگ صورت نداده است.  

جو بایدن و اعضای حزب دموکرات قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دفعات از بی توجهی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور به شیوع گسترده ویروس کرونا و دیگر مسائل مهم در این کشور و مشغول بودنش به بازی گلف در تعطیلات آخر هفته انتقاد کرده بودند.