شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#آمریکا#وزارت#وزارت دفاع

با صدور بیانیه ای؛

پنتاگون: یک سرکرده القاعده را در ادلب سوریه هدف قرار دادیم

پنتاگون: یک سرکرده القاعده را در ادلب سوریه هدف قرار دادیم

وزارت دفاع آمریکا مدعی حمله هوایی علیه سرکردگان گروه تروریستی القاعده در استان ادلب در شمال سوریه شد، هرچند گزارشی درباره تلفات غیرنظامی در این حمله اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا از حمله هوایی علیه سرکردگان گروه تروریستی القاعده در استان ادلب در شمال سوریه خبر داد، هرچند گزارشی درباره تلفات غیرنظامی در این حمله اعلام نشده است.

گفته شده در این حمله، یک خودرو نزدیک شهر ادلب سوریه هدف قرار داده شده است.

براساس گزارش‌ها، خودروی هدف قرار داده شده، متعلق به گروه تروریستی «حراس الدین» وابسته به گروه تروریستی القاعده بوده است.

براساس اعلام منابع آگاه، حداقل سه نفر از سران ارشد گروه وابسته به القاعده هنگام حمله هوایی آمریکا، در خودرو حضور داشته اند و این خودرو در حال حرکت به سوی شهر ادلب بوده است.

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است، اما آمریکا به تازگی تحرکات خود در منطقه تحت عنوان مقابله با داعش را تشدید کرده، هرچند برخی از این فعالیت‌ها و اقدامات از جمله حمله پهپادی در کابل در عمل شهروندان بی گناه و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

در زمان حمله پهپادی آمریکا در کابل، پنتاگون نخست مدعی شد که در این حمله یک خودروی مملو از مواد منجره و متعلق به گروه تروریستی داعش را که در آن دو داعشی قرار داشتند هدف قرار داده است، اما با توجه به افشای ماهیت این حمله و آمار قابل توجه تلفات غیرنظامیان، آمریکا اعتراف به اشتباه در حمله پهپادی کابل را پذیرفت.