شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آمریکا#سوریه

جابجایی نزدیک به ۶۰ تروریست داعش توسط آمریکا در سوریه

جابجایی نزدیک به ۶۰ تروریست داعش توسط آمریکا در سوریه

منابع سوری گزارش دادند که آمریکا ده‌ها نفر از عناصر داعش را بعد از واکسیناسیون، به دلایلی که مشخص نیست، به جنوب استان الحسکه سوریه منتقل کرده است.

به گزارش مشرق، نیروهای آمرکیا در سوریه ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش را که نزد شبه نظامیان مورد حمایت خود در زندان بودند، از منطقه «القامشلی» به یکی از پایگاه های خود در «الشدادی» واقع در جنوب استان الحسکه منتقل کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ‌ گزارش داد که دو بالگرد آمریکایی مختص جابجایی نیرو در یک پایگاه ارتش آمریکا در شهر الشدادی به زمین نشسته اند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۶۰ تن از عناصر داعش که بیشترشان تبعه عراق، عربستان و تونس هستند، از زندان «نافکر» در شهر القامشلی به شهر الشدادی منتقل شده اند.

این عناصر قبل از این که با بالگرد جابجا شوند، واکسن کرونا دریافت کرده اند.

نظامیان ایالات متحده آمریکا اخیرا در شمال شرق سوریه اقدام به پیاده کردن نیرو در نزدیکی شهر «الحسکه» کرده‌اند.

سانا سه شنبه هفته پیش به نقل از منابع محلی در این کشور گزارش داد که یک بالگرد متعلق به نیروهای آمریکا با کمک عناصر مسلح وابسته به شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) هلی برن زده و طی آن، این عناصر به منازل ساکنان منطقه یورش برده و دو شهروند سوری را ربوده و با خود به مکان نامعلومی برده‌اند.

به گزارش سانا، نظامیان اشغالگر آمریکا به صورت مستمر در مناطقی که با همکاری عناصر شبه نظامی قسد در الجزیره سوریه (بین دجله و فرات) اقدام به پیاده کردن نیرو می‌کنند و شهروندان غیرنظامی را در این یورش‌ها می‌ربایند.

منبع: تسنیم