شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آیفون#قیمت#جدید#اپل

قیمت های نجومی آیفون ۱۳ در بازار ایران

در حالی که هنوز گوشی های جدید اپل به صورت رسمی عرضه نشده‌اند، فروش آیفون ۱۳ در ایران با قیمت‌های نجومی و عجیب و بدون تضمین رجیستری در حال انجام است.

 قیمت های نجومی آیفون ۱۳ در بازار ایران

به گزارش سلام نو به نقل از گجت نیوز، چند روز پیش گوشی های جدید اپل یعنی خانواده آیفون ۱۳ به صورت رسمی معرفی شدند. پیش فروش جهانی این گوشی‌ها از روز جمعه آغاز شد و هنوز این محصولات به دست مشتریان نرسیده و به طور رسمی در بازار جهانی عرضه نشده است. اما در همین حال، در روزهای گذشته مشاهده کردیم که برخی سایت‌های فروش اینترنتی و همچنین افرادی در آگهی‌های دیوار، قیمت‌های عجیب و نجومی را برای این گوشی‌ها درج کرده‌اند و به نظر می‌رسد در حال پیش فروش سری آیفون ۱۳ با قیمت‌های باورنکردنی و غیر منطقی هستند.

در جدول زیر می‌توانید قیمت دلاری گوشی های سری آیفون ۱۳ را که توسط اپل اعلام شده، مشاهده کنید:

گوشی مدل ۱۲۸ گیگ مدل ۲۵۶ گیگ مدل ۵۱۲ گیگ مدل ۱ ترابایت
آیفون ۱۳ مینی ۶۹۹ دلار ۷۹۹ دلار ۹۹۹ دلار
آیفون ۱۳ ۷۹۹ دلار ۸۹۹ دلار ۱۰۹۹ دلار
آیفون ۱۳ پرو ۹۹۹ دلار ۱۰۹۹ دلار ۱۲۹۹ دلار ۱۴۹۹ دلار
آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار ۱۳۹۹ دلار ۱۵۹۹ دلار

با توجه به قیمت‌هایی که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، با احتساب نرخ دلار و همچنین با محاسبه هزینه رجیستری، می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت واقعی آیفون ۱۳ مینی بین ۲۲ تا ۳۱ میلیون، آیفون ۱۳ بین ۲۵ تا ۳۴ میلیون، آیفون ۱۳ پرو بین ۳۱ تا ۴۷ میلیون و آیفون ۱۳ پرو مکس بین ۳۴ تا ۵۰ میلیون تومان باشد. البته همین قیمت‌ها نیز به اندازه کافی نجومی و سرسام‌آور هستند و قطعا جمعیت عظیمی از کاربران توانایی خرید این گوشی‌ها را نخواهند داشت. اما با وجود این، برخی سایت‌های فروش اینترنتی و دلالان در پلتفرم‌هایی مانند دیوار، به همین قیمت‌ها نیز راضی نیستند و قیمت‌های بالاتر از این‌ها را برای فروش آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس اعلام کرده‌اند.

قیمت‌های نجومی برای فروش آیفون ۱۳ پرو مکس

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، یکی از این وبسایت‌ها قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی را برای فروش آیفون ۱۳ پرو مکس ۱ ترابایتی اعلام کرده و در توضیحات کالای خود از رجیستر بودن و گارانتی داشتن این گوشی خبر داده است.

فروش آیفون ۱۳

همچنین یک وبسایت دیگر که محصولات اپل را به فروش می‌رساند، آیفون ۱۳ پرو مکس با ظرفیت حافظه ۱ ترابایت را با قیمت ۷۹ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان برای فروش گذاشته است و اعلام کرده این گوشی رجیستر شده و دارای ۱۸ ماه گارانتی شرکتی است.

فروش آیفون ۱۳

در چند سایت دیگر نیز می‌توانید ببینید که گوشی های سری آیفون ۱۳ که هنوز به صورت رسمی در بازار جهانی نیز عرضه نشده‌اند با قیمت‌های نجومی به فروش گذاشته‌اند و مشخص نیست چه زمانی این گوشی‌ها به مشتریان تحویل داده می‌شوند. همچنین در پلتفرم دیوار نیز می‌توانید آگهی‌های بسیاری را برای فروش آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس مشاهده کنید که در همه آنها نیز قیمت‌های عجیب درج شده‌اند و حتی در برخی از آنها، تضمینی برای رجیستر شدن گوشی داده نشده است.

فروش آیفون ۱۳

به کاربران پیشنهاد می‌کنیم که فعلا دست به خرید گوشی های آیفون ۱۳ از این وبسایت‌ها و افراد نزنند. دلیل اول این که تضمینی برای رجیستر شدن و گارانتی داشتن گوشی‌های فروخته شده توسط این وبسایت‌ها و آگهی‌ها وجود ندارد و دلیل دوم این که با گذشت زمان و با ورود رسمی گوشی های آیفون ۱۳ به بازار ایران قطعا شاهد افت قیمت‌ها خواهیم بود و می‌توانید گوشی های جدید اپل را با قیمت منطقی‌تری خریداری کنید.