شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بشر

۱۹۹ موسسه حقوق بشری: اسرائیل مسئول حفظ جان ۶ اسیر فلسطینی است


199 موسسه حقوق بشری: اسرائیل مسئول حفظ جان 6 اسیر فلسطینی است

۱۹۹ سازمان و نهاد مدافع حقوق بشر رژیم اسرائیل را مسئول حفظ جان ۶ اسیر فلسطینی تونل آزادی دانستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نهادها و موسسه‌های فلسطینی و عربی مدافع حقوق بشر در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه منتشر و رسانه‌های مختلف فلسطینی از جمله خبرگزاری فلسطینی وفا آن را بازنشر داده‌اند، تاکید کردند: شهادت وکلای مدافع 6 اسیر در رابطه با حمله و ضرب و جرح آنها توسط نظامیان اشغالگر را امری خطرناک می داند.

در این بیانیه تاکید شده است وکلای مدافع محمود العارضه، محمد العارضه، زکریا الزبیدی، یعقوب قادری، ابهم کممجی و مناضل انفیعات در شهادت خود تاکید دارند که نظامیان اشغالگر آنها را از لحظه دستگیری به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند به نحوی که زخم‌ها و آسیبی‌های جسمی شدیدی دیده و حتی به دلیل خشونت غیر قابل توجیه و شکنجه‌های به کار رفته علیه آنها با حال وخیم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در ادامه بیانیه هم آماده است: براساس اطلاعات رسیده از روند بازجویی این اسرا، آنها از خواب محروم شده و در زمان بازجویی آنان را به طور کامل برهنه شده و از سوی بازجویان تهدید به قتل یا دستگیری نزدیکان آنها شده و تهدید به انجام اقدامات انتقام جویانه می‌شوند.

در بخش دیگری از این بیانیه، سازمان‌های مدافع حقوق بشر خواهان ایجاد شعبه‌ای از دادگاه جنایات بین المللی در خاک فلسطین اشغالی شدند تا عاملان جنایاتی همچون شکنجه را تحت تعقیب قرار داده و با استناد به شهادت‌ مستند ارائه شده توسط سازمان‌های مدافع حقوق بشر فلسطینی این مهم را به انجام برسانند.

در این بیانیه از اتحادیه عرب و سازمان‌های زیر مجموعه آن هم خواسته شده است تا به وظیفه خود در حمایت از اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی عمل کرده و پرونده آنها را در سطح بین المللی مطرح کنند.

انتهای پیام/