شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار طلا

پیش بینی وضعیت بازار طلا تا پایان ماه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به‌رغم نوسان افزایشی اونس، با ادامه روند نزولی بازار ارز تا پایان ماه احتمال کاهش جزیی قیمت طلا و سکه وجود دارد.

ابراهیم محمدولی با اشاره به روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا از ابتدای هفته بیان کرد: باوجود اینکه اونس جهانی در اولین روز معاملات نوسان صعودی داشته و بهای آن نسبت به روز شنبه هم افزایش یافته، اما از ابتدای هفته قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش نرخ ارز روند نزولی داشته است.

به گفته رییس اتحادیه طلا، قیمت سکه امامی طی دو روز گذشته حدود ۱۴۰هزار، سکه طرح قدیم و نیم سکه هر کدام ۱۰۰هزار، ربع سکه ۳۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار هم تقریبا ۱۰هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال صنفی با اشاره به وضعیت تقاضا اظهار کرد: در کنار کاهش قیمت دلار، افت حجم معاملات و رکود بازار هم در این روند نزولی موثر بوده که البته انتظار می‌رود با پایان ماه صفر تقاضا اندکی افزایش یابد.

محمدولی همچنین با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان ماه بیان کرد: تا امروز به‌رغم افزایش ارزش اونس جهانی، روند بازار طلا همپای دلار نزولی بوده و چنانچه تا پایان هفته دلار با افت قیمت بیشتری همراه باشد، بهای طلا و سکه هم اندکی کاهش خواهد یافت.

رییس اتحادیه طلا در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۶۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

اوی افزود: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۷۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان معامله شد؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۸۸۵هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۲۷هزار تومان رسید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین