شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#تحریم

فقط ۲۰ کشور حاضر به تحریم نشست ضدصهیونیستی در سازمان ملل شدند


فقط 20 کشور حاضر به تحریم نشست ضدصهیونیستی در سازمان ملل شدند

با وجود تلاش‌ها و تکاپوی یائیر لاپید و لابیگری‌های اسرائیل، این رژیم فقط موفق به همراه کردن رسمی ۲۰ کشور جهان برای تحریم نشست ضدصهیونیستی در سازمان ملل شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان یا نت با اعتراف به این مسئله، اعلام کرد فقط 31 کشور موافقت اولیه خود را برای این اقدام اعلام کرده اند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تلاش‌های دیپلماتیک اسرائیل منجر به متقاعد شدن 31 کشور برای عدم حضور در نشست دوربان که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، شد.

این نشست که اولین بار در سال 2001 در آفریقای جنوبی برگزار شده بود به رغم فشارهای مختلف آمریکا و اسرائیل اکنون بیستمین دوره خود را پیش رو دارد.

از روایت یانت این‌گونه برداشت می‌شود که یائیر لاپید طی چند روز گذشته با ده‌ها نفر از وزراری خارجه کشورهای مختلف جهان گفتگو کرد تا آنها را متقاعد به تحریم این نشست کند اما فقط 31 کشور از 193 عضو سازمان ملل متحد به خواست وی پاسخ مثبت داده و فقط 20 کشور جهان حاضر شدند رسما اعلام کنند در این نشست شرکت نخواهند کرد.

گفتنی است کارشناسان اسرائیل تاکید دارند نشست دوربان سنگ بنای شکل‌گیری جریان ضد اسرائیلی را به وجود آورده و توانسته به بستری برای تقویت فعالیت سازمان‌های مدافع حقوق بشر در محکومیت اقدامات اسرائیل تبدیل شود.

انتهای پیام/