شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن

اعتبار دولت بایدن بخاطر انجام این کار خدشه‌دار شد

وزیر خارجه سابق آمریکا و از سرشناس ترین چهره های منتقد دولت بایدن، مدعی است اعتبار دولت کنونی واشنگتن به دلیل نحوه مدیریت خروج نظامی آمریکا از افغانستان به شدت آسیب دیده است.

اعتبار دولت بایدن بخاطر انجام این کار خدشه‌دار شد

به گزارش منیبان؛ "مایک پمپئو" روز گذشته در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز عنوان کرد که اعتبار دولت جو بایدن به دلیل نحوه مدیریت خروج آمریکا از افغانستان به شدت آسیب دیده است.

پمپئو در مورد حمله پهپادی اخیر آمریکا علیه اهداف داعش در کابل که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شد و پنتاگون نیز به آن اعتراف کرد، گفت: آشکارا این یک تراژدی بود که غیرنظامیان در این حمله کشته شدند.

ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارتش آمریکا پنجشنبه گذشته اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه گذشته واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۰ غیرنظامی در کابل کشته شده اند. مک کنزی اعلام کرد که تحقیقات نظامی آمریکا در مورد حملات مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل در ماه اوت نشان داد که در این حمله ۱۰ غیرنظامی کشته شدند و راننده و خودروی مورد هدف قرار گرفته نیز احتمالا تهدیدی از طرف گروه داعش شاخه خراسان نبوده اند. این مقام نظامی آمریکایی اعتراف کرد که این حمله اشتباه صورت گرفته و سپس عذرخواهی کرد.

پمپئو در مورد این حمله گفت: به نظر می رسد که عوامل ترتیب‌دهنده این حمله عجله داشتند. شما می توانید فشار سیاسی را که ارتش تحمل می کند در این حمله احساس کنید. شرایط مربوط به خروج شتابزده از افغانستان و تصمیمات سیاسی اتخاذ شده باعث شده تا ارتش تحت فشار شدیدی قرار بگیرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه تاکید کرد که این حمله پهپادی که با هدف  حفاظت از آمریکا انجام شد، ناکام ماند و منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد.

پمپئو همچنین به شدت از دولت بایدن به دلیل نحوه مدیریت فرآیند خروج واشنگتن از افغانستان انتقاد کرد و گفت که اعتبار دولت کنونی آمریکا به شدت آسیب دیده است.

وبگردی