شهر خبر

ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند.

در سالهای اخیر ونیز به عنوان یکی از شهرهای اروپایی با تغییرات آب و هوایی اجتناب ناپذیر خبرساز شده است، اما جاری شدن سیل و بالا آمدن سطح آب در امتداد کانال های معروف آن تنها موضوعی نیست که مردم محلی با آن روبرو هستند.

در حال حاضر، ونیزی ها بتدریج در حال دور شدن از شهر خود هستند، زیرا هزینه های زندگی در آنجا بسیار زیاد است. هم بدلیل حضور بیش از حد گردشگران و هم افزایش قیمت ناشی از بیماری کووید، بسیاری از اهالی ونیز مجبورند شهر خود را به سمت جایگزین های ارزان تر ترک کنند.

جیووانی دی پونته، سازنده قایق محلی در ونیز توضیح می دهد: چهار سال بدنبال خانه ای در ونیز بودیم. این بسیار ناامیدکننده بود. ما از آنها پول نمی خواهیم و قصد هم نداریم به کره ماه برویم و تنها درخواست ما داشتن خانه در شهری است که در آن به دنیا آمده ایم.

تابستان امسال، جاذبه های معروف گردشگری جهان بار دیگر به روی مسافران باز شد و عاشقان هنر، کارناوال ها و تاریخ را از سراسر جهان جذب خود کرد و بسیاری از این مقاصد محبوب گردشگری با هجوم توریست ها پس از دوران قرنطینه روبرو شده اند؛ به همین دلیل برخی از این مناطق حضور گردشگران را محدود و برخی دیگر چون تایلند و هاوایی بطور کلی ورود توریست ها را ممنوع کرده اند.

شهرداری ونیز اخیرا اعلام کرد از تابستان سال آینده سیستم جدیدی را برای گردشگری اعمال خواهد کرد که شامل فرآیند رزرو و همچنین ایجاد درهای ورودی برای این شهر و اخذ ورودیه از گردشگران است.

پنج سال پیش، ونیز دارای 67 هزار ساکن دائمی بود و اکنون از این تعداد تنها 50 هزار نفر باقی مانده است. در حال حاضر، زندگی در ونیز تنها 20 درصد ارزانتر از زندگی در نیویورک است.

ونیزی ها دیگر قدرت ماندن در زادگاه خود را ندارند