آب پیاز یک داروی شناخته شده برای سلامت مو ، به ویژه برای ریزش مو است. چندین دهه است که به عنوان درمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب پیاز یک داروی شناخته شده برای سلامت مو ، به ویژه برای ریزش مو است. چندین دهه است که به عنوان درمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا از آب پیاز برای مراقبت از موهای خود استفاده می‌کنید؟ این مقاله را بخوانید تا مطمئن شوید که آب پیاز برای سلامت و مراقبت از موهای شما مفید است.

چرا از آب پیاز برای موها استفاده می‌کنیم؟

آب پیاز ممکن است در مواردی برای ریزش مو موثر باشد. همچنین ممکن است درخشندگی و درخشش را به دست آورد. آب پیاز همچنین می‌تواند از سفیدی زودرس موها جلوگیری کرده و شوره سر را درمان کند.

در اینجا لیستی کامل از فواید ادعا شده آب پیاز برای مراقبت از مو آمده است:

-درمان آلوپسی
-پوست سر ملتهب ، خشک یا خارش دار است
-ریزش مو
-شوره سر
-نازک شدن مو
-موهای خشک یا شکننده
-سفیدی زودرس موها
-عفونت پوست سر
علم نشان می‌دهد که راه‌های زیادی وجود دارد که آب پیاز می‌تواند به ریزش مو کمک کند. پیاز سرشار از گوگرد است ، عنصری که بدن ما به آن نیاز دارد.
گوگرد در آمینو اسیدها که اجزای پروتئین هستند یافت می‌شود. پروتئین ها-و به ویژه کراتین ، که غنی از گوگرد است-برای رشد موهای قوی مورد نیاز است.
وقتی آب پیاز به مو و پوست سر اضافه شود ، می‌تواند گوگرد اضافی برای حمایت از موهای قوی و ضخیم ایجاد کند ، بنابراین از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تقویت می‌کند.
گوگرد پیاز نیز ممکن است به افزایش تولید کلاژن کمک کند. کلاژن به نوبه خود به تولید سلول‌های سالم پوست و رشد مو کمک می‌کند.
همچنین اعتقاد بر این است که پیاز می‌تواند گردش خون را افزایش دهد. استفاده از آب پیاز روی مو و پوست سر می‌تواند خون‌رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش دهد ، که به نوبه خود رشد مو را بهبود می‌بخشد.
از طرف دیگر ، آب پیاز نباید به عنوان درمانی برای شرایط ریزش مو مانند آلوپسی یا طاسی الگو در نظر گرفته شود. این می‌تواند به تحریک و محافظت از رشد موهای فعلی کمک کند ، اما معلوم نیست که هر بیماری مرتبط با ریزش مو را معکوس کند.
 
از آب پیاز برای مو استفاده می‌کنید؟
بسیاری از افراد درمان‌های خانگی ساده‌ای برای استفاده از آب پیاز روی موهای خود امتحان کرده اند.
برخی افراد ممکن است از آب پیاز برای موهای خود به دلیل بوی قوی استفاده نکنند. به همین دلیل ، برخی دستور‌العمل‌های ساده‌ای را برای کمک به مهار بوی پیاز پیشنهاد کرده اند.
 
 
قبل از استفاده از آب پیاز چه چیزی را باید بدانم؟
استفاده از آب پیاز برای موها بیشتر بی خطر است. اگر به پیاز حساسیت دارید ، نباید از آب پیاز برای موهای خود استفاده کنید.
حتی در میان کسانی که حساسیت ندارند ، پیاز می‌تواند برای پوست بسیار سوزاننده باشد. بسته به میزان قوی معجونی که می‌گیرید ممکن است شامل قرمزی و خارش شود. مخلوط کردن آب پیاز با نرم کننده‌ای مانند آلوئه ورا یا روغن نارگیل ممکن است از این امر جلوگیری کند.
 
از آب پیاز به عنوان درمانی برای آلوپسی یا سایر مشکلات ریزش مو استفاده نکنید. برای برخی شرایط - مانند آلوپسی - تنها درمان موفق کاشت مو است. همین امر در مورد طاسی نیز صدق می‌کند. 
همچنین ، برخی از داروها می‌توانند حساسیت فرد را نسبت به آب پیاز روی پوست افزایش دهند (مانند آسپرین). اگر نگران تعاملات هستید ، ابتدا یک آزمایش پوستی انجام دهید یا با پزشک خود صحبت کنید.
 
 
نتیجه نهایی
پیاز یک درمان خانگی بی خطر ، طبیعی و مقرون به صرفه است که می‌تواند برای موهای شما عالی باشد. بسیاری از افراد گزارش کرده اند که ضخامت را بهبود می بخشد ، رشد را تحریک می‌کند و حتی در صورت ریزش مو رشد جدیدی را احیا می‌کند. مترجم: آیدا نوروزی