شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

اقبال ۸۰ درصدی ایرانی‌ها به لوازم‌التحریر ایرانی


اقبال 80 درصدی ایرانی‌ها به لوازم‌التحریر ایرانی

مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت در مراسم رونمایی از کتاب «فعالین زیست بوم نوشت‌افزار ایرانی»، از استقبال ۸۰ درصدی ایرانی‌ها از نوشت‌افزار ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «فعالین زیست بوم نوشت‌افزار ایرانی» به کوشش مجمع ایران‌نوشت با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری، هادی جوهری معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، محمد یقینی مدیر عامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و محمودرضا صنعت‌کار دبیر انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار و جمعی دیگر از فعالین این عرصه در مجتمع سرچشمه برگزار شد.

محمد یقینی در ابتدای این نشست به نمایندگی از مجمع ایران‌نوشت گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری و شخص دکتر کرمی طی سالیان گذشته حمایت‌های فراوان و مطلوبی از حوزه نوشت‌افزار داشته‌اند که اثرات آن را به طور مشهود در پیشبرد این صنعت هم از نظر توان تولید و هم از نظر بهینه‌سازی محتوای کاربردی شاهد هستیم. همچنین باید اضافه کنم که انجمن صنف تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور که حدود 10 سال است شکل گرفته نیز یکی از مؤثرین‌ترین بازیگران پیشبرد صنعت نوشت‌افزار بوده است که همواره هم در عرصه تولید و هم در پیشرفت این صنعت در حال تلاش است.

وی افزود: اگر امروزه می‌بینیم که در نظرسنجی‌ها، نوشت‌افزار ایرانی نسبت به دیگر کالاهای دیگر تولید ایرانی بالاترین مقبولیت را یعنی به میزان 80 درصد در بین مردم دارد، قطعاً یکی از عواملش همین تلاش‌های ذکر شده است.

کرمی نیز در ادامه جلسه، رونمایی از این کتاب را از تلاش‌های جمع حاضر در نشست و متولیان صنعت نوشت افزار ایرانی دانست و افزود: موضوع نوشت‌افزار در کنار صنایع فرهنگی و خلاق دیگر برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احیا و تقویت صنایع خلاق در ایران را پیگیری می‌کند، دارای اهمیت فراوان است. نوشت‌افزار از این نظر که هم بازار کار و اقتصاد را از فعالیت‌های خودش متأثر می‌کند و هم اینکه یک محمل پر کاربرد فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان کشور است، از اهمیت دوچندان و ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل موضوع نوشت‌افزار همیشه از دغدغه‌های این معاونت بوده است.

به گفته کرمی؛ زمانی که ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز با مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی وارد گفت‌وگو و همکاری شد، از همان ابتدا پیشنهاد شکل‌گیری یک خانه خلاق و نوآوری و شتاب‌دهنده‌ای که بتواند تمامی مراحل تولید از ایده تا محصول و محصول تا بازار را در این حوزه نوشت‌افزار در نظر بگیرد، مطرح و پیگیری شد. ما هم در حال کمک هستیم که این موضوع شکل بگیرد و مجمع ایران‌نوشت نیز به طور جدی این موضوع را در دستور کار دارد.

نوشت‌افزار , نوشت افزار ایرانی اسلامی , لوازم‌التحریر , کتاب ,

وی ادامه داد: ما معتقدیم- چه در موضوع خلق محتوا و کاراکتر و چه در زمینه حمایت از توزیع و نظارت برای تولید محصول استاندارد- اگر بخواهد کالای ساخت ایران در کشور و فراتر از مرزها بازار خودش را به دست بیاورد، باید سه حوزه با هم همکاری جدی و نزدیک داشته باشند؛ یکی دولت به عنوان تسهیل‌گر و ناظر که روز به روز باید حمایتش را از تولیدکننده بیشتر کند، دیگری نهادهای ایجادکننده استانداردها و قوانین نظارتی و در انتها خود تولیدکنندگان به عنوان هسته اصلی وظایف خاص خود را در تولید محصول و کالای با کیفیت و ایرانی دارند.

کرمی یادآور شد: کالای ایرانی باید برای مردم ایران مثل یک فرزند عزیز باشد و همه، چه مسئولان و اصحاب رسانه و چه تک‌تک مردم، باید از کالای ایرانی حمایت کنند. در آخر باید ضمن تشکر از زحمات مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در تهیه و تنظیم این کتاب، عنوان کنم که ما حمایت خاصی از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در حوزه نوشت افزار به عمل آورده و خواهیم آورد و در حال حمایت‌های صادراتی از این صنعت هستیم که با یاری خدا در آینده نزدیک رو به افزایش خواهد بود.

صنعت‌کار، از دیگر حاضران در این نشست نیز ضمن تأکید بر توجه ویژه داشتن به نوشت‌افزار به عنوان یک کالای خاص فرهنگی گفت: تولیدات ایرانی در حوزه نوشت‌افزار از کیفیت بالایی برخوردار است که به واسطه همین کیفیت و تولید دانش محور از سال 95 در جهت ثبت محصولات دانش‌بنیان با معاونت علمی ریاست جمهوری همکاری داشته‌ایم که منتج به معرفی فناوری‌های صنعت نوشت‌افزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، نیز به عنوان یک از مدعوین این نشست گفت: هدف من از حضور در این جلسه، بیان یک خسته نباشید به همه عزیزانی بود که به فرمان رهبر عزیز انقلاب، لبیک گفتند که همان حرکت در جهت خودکفایی و خود اتکایی است. این موضوع مهم ذیل معنای کلی استقلال در اندیشه والای انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی ادامه داد: راهبری زیست‌بوم فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی، مأموریت ممتاز سازمان تبلیغات اسلامی است و به همین جهت به طور حتم این اقدام رصد و شناسایی مجموعه‌هایی که یک کار جامع در حوزه شناسایی زیست بوم فرهنگی نوشت افزار انجام می‌دهند، مورد انتظار و استفاده خواهد بود. 

در انتهای نشست و قبل از رونمایی از کتاب مدیر عامل مجمع نوشت افزار اسلامی با بیان این مطلب که این کتاب حاصل زحمات دو ساله‌ مجمع ایران نوشت، انجمن تولیدکنندگان و مؤسسه اقتصاد فرهنگ بوده است، به معرفی اجمالی این کتاب پرداخت و گفت: در این کتاب بیش از 70 فعال نوشت افزار با پراکندگی در سراسر کشور معرفی شده‌اند. این فعالان هم در نام و نشان ایرانی هستند و هم در محتوای تولیدشان کاملاً محصولات ایرانی و بومی است. در بخش دیگر این کتاب نیز درخت فناوری نوشت‌افزار تهیه و تنظیم شده است که این صنعت را به شش حوزه بخش بندی کرده است، حوزه‌های محصولات پلاستیکی، شیمیایی، فلزی، چوب و کاغذ و در آخر محصولات هوشمند الکترونیک در این درخت قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: در این کتاب مفصلاً بخش‌های مختلف این حوزه‌ها از قبیل دانش‌ها، مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های طراحی و امکان سنجی‌ها و نیازسنجی‌های هر بخش توضیح داده است که برای پژوهش‌های فناورانه در حوزه نوشت‌افزار یک مرجع به حساب می‌آید.

انتهای پیام/