شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید

چالش جدید تسلا با شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا

چالش جدید تسلا  با شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا

رئیس جدید شورای ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا از فناوری های اتوپایلوت تسلا انتقاد کرده و معتقد است نامگذاری طرح های این فناوری گمراه کننده است و منجر به سوءاستفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، جنیفر هامندی رئیس جدید شورای ملی ایمنی حمل ونقل آمریکا (NTSB) در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال گفت تسلا باید قبل از عرضه گسترده ویژگی‌هایی مانند اتوپایلوت و رانندگی کاملاً خودران برخی چالش‌های ایمنی را برطرف کند.

همچنین او درباره آپدیت های تست بتای قابلیت‌های تسلا در خودروهای عمومی ابراز ناخشنودی کرد.

او نیز مانند بسیاری از منتقدان دیگر از نامگذاری طرح «کمک رانند خودرو» انتقاد کرد. به گفته هامندی برچسب «رانندگی کاملاً خودران» گمراه کننده و غیرمسئولانه است و در نتیجه برخی از آن سو استفاده می‌کنند

«رانندگی کاملاً خودران» برخلاف نامش فقط خودمختاری اندکی در برخی شرایط ایجاد می‌کند و همچنان نیازمند آن است که راننده پشت فرمان خودرو حاضر باشد.

تسلا امیدوار است در آینده تاکسی رباتیک هایی با قدرت خودمختاری واقعی بسازد که بدون کمک راننده حرکت می‌کنند اما تاکنون چنین سیستمی را نمایش نداده است.

تسلا و مدیر ارشد اجرایی آن (ایلان ماسک) ادعا می‌کنند قابلیت خودران وسیله نقلیه در کل ایمن تر از کنترل دستی خودرو است. این درحالی است که نگرانی‌هایی درباره تصادف خودرو هنگام فعال بودن این قابلیت وجود دارد.

این خودروساز قابلیت رانندگی کاملاً خودران را در تست‌ها به کار گرفته تا ویژگی‌های نیمه خودران را هنگام رانندگی واقعی خودرو ارتقا دهد.