به گزارش برنا، مسابقات المپیکی و ملی چین بین استانهای چین ،ماکائو و هنگ کنگ هر چهار سال یکبار برگزار می شود. از زمان آغاز این رقابت ها تا به امروز هیچ یک از ورزشکاران ماکائو نتوانسته بودند در این مسابقات صاحب مدال شوند تا اینکه این طلسم توسط یکی از شاگردان رضا رشیدنیا شکسته شد.

در دوره اخیر این رقابت ها که چند روز قبل برگزار شد یکی از کاتاروهای تیم ماکائو که شاگرد رضا رشیدنیا بود توانست مدال برنز را بدست آورد. این اولین حضور کاراته ماکائو در مسابقات المپیکی و ملی چین بود.

تیم ماکائو با بیش از 200 ورزشکار و آفیشیال در مسابقات المپیکی و ملی چین شرکت کرد و توانست برای نخستین بار در تاریخ یک مدال برنز توسط شاگرد رضا رشیدنیا کسب کند.

مسابقات ملی چین هر دوره با حضور تعداد زیادی از ورزشکاران برگزار می شود و افتتاحیه و اختتامیه آن در حد و اندازه های بازیهای آسیایی برگزار می شود تا جایی که امسال در افتتاحیه آن رییس جمهور چین حضور داشت.

هر دوره در دهکده بازیها هزاران بازیکن از جمله قهرمانان المپیک از اقصی نقاط چین حضور پیدا می کنند و طلایی های آن صد هزار دلار آمریکا جایزه نقدی از استان خود دریافت می کند.