شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
نقشه بازار سهام امروز بر مبنای ارزش معاملات؛

خروج ادامه دار سهامداران حقیقی از بورس

کدخبر: 441894
اقتصاد نیوز : امروز دوشنبه 29 شهریور 1400 برای چهارمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. در 4 روز اخیر در مجموع 2 هزار و 50 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد 7 هزار و 279 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 427 هزار واحد صعود کرد. 

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و 596 واحدی در سطح 432 هزار و 611 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس 19 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 166 واحد قرار گرفت.

چهارمین روز خروج پول حقیقی 

روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 303 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز یکشنبه کاهش 66 درصدی داشته است.

در 4 روز اخیر در مجموع 2 هزار و 50 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شده است. 

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 27 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، میدکو (توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

سهم های تاثیرگذار بر شاخص بورس

روز دوشنبه نمادهای «فملی»، «مبین» و «فارس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «وامید»، «وصندوق» و «کاما» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «فجهان»، «آریا» و «وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کیمیاتک صدرنشین است و برکت و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، وهامون و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 90 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 53 درصد کاهش یافته است. 

ارزش معاملات خرد نیز با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 334 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 2 درصد تنزل کرد و در رقم هزار و 131 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 47 درصد کاهش یافت و 241 میلیارد تومان شد.

شرکت پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با صف‌ خرید 383 میلیارد تومانی برای سومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فسبزوار، نمادهای کیمیاتِک (آریان کیمیا تک) و فجهان (مجتمع جهان فولاد سیرجان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 60 میلیارد تومانی داشت. پس از مدیریت، دسانکو (شرکت داروسازی سبحان انکولوژی)  و کاما (شرکت باما) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس