شهر خبر

موافقت نهایی پژوهشکده شورای نگهبان با آزادسازی واردات خودرو

موافقت نهایی پژوهشکده شورای نگهبان با آزادسازی واردات خودرو

یک نماینده مجلس از موافقت پژوهشکده با مصوبه مجلس درباره واردات خودرو خبر داد.

به گزارش تحریریه، تقی پور از نمایندگان شناخته شده مجلس ار موافقت پژوهشکده شورای نگهبان با بند مربوط به ازادسازی واردات خودرو در طرح مصوب مجلس خبر داد.

هفته گذشته سیدمصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته بود: با این اصلاحیه که درباره آزادسازی واردات خودرو است، از تشویق تولید و اشتغال جوانان جلوگیری می‌شود. با تصویب این اصلاحیه، تولید و بررسی‌های تحقیقاتی لطمه خورده و جوانان فعال در این حوزه دلسرد می‌شوند و در شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد شد.

اینکه یک نماینده مجلس به جای شورای نگهبان از قبل اعلام نظر کند نه مرسوم است و نه منطقی است و دلیلی ندارد که شورای نگهبان با یک تصمیم مدیریتی که مخالفتی با شرع و قانون ندارد مخالفت نماید.

طحان نظیف عملا تصمیم گیری به جای شورای نگهبان از طرف میرسلیم و برخی کارمندان مجمع را رد کرد و در گفتگو با رسانه ها گفت: ما باید جلسه تشکیل دهیم و مصوبه را دقیقا بررسی کنیم. هر زمان که این جلسه تشکیل شود و نظرات مشخص شود اطلاع رسانی در این زمینه صورت می‌گیرد. هنوز هیچ احتمالی نمی‌توان درباره تایید شدن این طرح داد چرا که متن نیز به صورت دقیق باید مطالعه شود.

پایان/