شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مناظره#انتخابات#آلمان#دموکرات

آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای صدراعظمی آلمان


آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای صدراعظمی آلمان

کمتر از یک هفته مانده تا انتخابات پارلمانی در آلمان "اولاف شولتز"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات بر اساس جدیدترین نظرسنجی از بین تماشاگران آخرین مناظره تلویزیونی بین نامزدها به عنوان پیروز میدان شناخته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، روز گذشته سه نامزد صدر اعظمی از احزاب سبز، سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آخرین مناظره تلویزیونی قبل از انتخابات پارلمانی نظرات خود را بیان کردند.

نتایج یک نظرسنجی از بین تماشاگران آخرین مناظره تلویزیونی بین نامزدهای صدر اعظمی نشان داد که "اولاف شولتز"، نامزد حزب سوسیال دموکرات بار دیگر به عنوان بهترین و شایسته ترین فرد برای عهده داری این سمت انتخاب شد.

در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که چه کسی پیروز این مناظره تلویزیونی بود 42 درصد به اولاف شولتز رای دادند و در جایگاه دوم آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی با کسب 27 درصد آراء قرار گرفت و آنالنا بائر بوک، نامزد حزب سبز هم در این نظرسنجی 25 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. 6 درصد هم اعلام کردند که هنوز نمی دانند به چه کسی باید رای بدهند.

 

شبکه Sat.1 غروب روز گذشته و بلافاصله بعد از پایان این مناظره نتایج  این نظرسنجی را اعلام و منتشر کرد.

"اولاف شولتز" در دو مناظره قبلی تلویزیونی نامزدها هم پیروز نظرسنجی ها شده و به عنوان شایسته ترین فرد برای تصاحب کرسی صدر اعظمی و جانشینی مرکل انتخاب شده بود.

  انتخابات پارلمانی آلمان کمتر از یک هفته دیگر و در تاریخ 26 سپتامبر (4 مهرماه) برگزار می شود.

با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدراعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

لاشت از نامزدهای محبوب صدراعظمی در بین شهروندان آلمانی است.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا بائربوک" را به عنوان نامزد صدراعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند .

« اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/