شهرخبر

پرداخت پاداش بازنشستگان به کجا رسید؟

بازنشستگان کشوری از تعلل در پرداخت پاداش پایان خدمت انتقاد دارند.

جمعی از فرهنگیان بازنشسته، از اظهارات اخیر سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتقاد کردند.این بازنشستگان می‌گویند: رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و دولت قبل وعده داده بودند پاداش پایان خدمت را تا پایان مرداد پرداخت کنند که متاسفانه به این وعده عمل نکردند؛ حالا یک ماه گذشته و مدیران جدید به صراحت می‌گویند «نمی‌دانیم چه زمانی قرار است پرداخت شود»!

این بازنشستگان می‌گویند: با توجه به تورم و کاهش ارزش پول، هر روز تاخیر در پرداخت به ضرر قطعی بازنشستگان است؛ چرا قبل از هر چیز معوقات بازنشستگان را نمی‌پردازند؛ مگر رئیس اسبق برنامه و بودجه مدعی نشد که اعتبار فراهم شده و در اختیار صندوق قرار گرفته است؟!

این بازنشستگان که سال گذشته بازنشست شده‌اند؛ معتقدند بی‌تصمیمی و عدم مشخص شدن زمان پرداخت، موجب نگرانی خانواده‌های بازنشسته شده است: «تمام امیدمان به همین پاداش پایان خدمت است.» پیش از این، «علیرضا کاظمی» در پاسخ به صداوسیما در مورد زمان واریز پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۹، گفت: پاداش فرهنگیان دغدغه درستی است که من هم به عنوان مسئول آن را در اولویت اصلی خودم قرار داده‌ام.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به زمان پرداخت این پاداش اشاره نکرد اما اعلام کرد که رئیس جمهور هم این موضوع را پیگیری می‌کند اما در مورد زمان انجام آن وعده نمی‌دهد.

منبع: ایلنا