به گزارش برنا؛ سردار سلیمانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید در نشست خبری خود گفت: اولین تاکیدی که معاونت رییس جمهور داشتند در راستای نوآوری و مردمی کردن بود که برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در همین راستا تدوین شد.

او با بیان اینکه پویش پیاده روی ، ویلچر سواری و دوچرخه سواری جانبازان در قالب حرم تا حرم در سراسر کشور به مناسبت  اربعین حسینی انجام می شود، افزود : «مهمانی لاله ها»روز پنج شنبه در ١٩ هزار گلزار شهید  سراسر کشور برگزار می شود همچنین چهارمین کنگره ی لاله های سفید با رویکرد جدید در راستای تقدیر از شهدای حج انجام می شود.

سردار سلیمانی ادامه داد: کنگره ی تجلیل ٣ هزار راوی و پیام آوران ایثار برگزار می شود همچنین نمایشگاه مجازی موکب اربعین ، اجرای تاتر خیابانی، نواختن زنگ ایثار با نگاه ترویج فرهنگ ایثار در ١٠٠ هزار مدرسه انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه ١٢ عنوان کتاب با موضوع شهید و شهادت در صدا و سیما اجرایی می شود، گفت: مراسم روایتگری و  گفتمان گویی با نگاه ایثارگران دفاع مقدس در گلزار شهدا برگزار می شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: همه‌ی دستگاه ها و موسسات نقش دارند چرا که گلزار های شهدا مغناطیس ترویج فرهنگ و شهادت هستند همچنین در این هفته دیدار با خانواده شهدا انجام می شود همچنین تولید ۵٠ نماهنگ در ستاد استان ها  و ٣٠ هزار مستند انجام می شود همچنین اعلام فراخوان ششمین کنگره ی شعر برگزار خواهد شد

او گفت: برای اولین بار تولید انیمیشین شکارچی انجام می شود همچنین نخستین جشنواره بازی های رایانه در راستای شهدای محور مقاومت است.