شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#مسلمانان

به صورت سراسری و منطقه‌ای؛

آئین افتتاحیه فعالیت‌های ویژه ستاد اربعین آمریکای لاتین برگزار شد

آئین افتتاحیه فعالیت‌های ویژه ستاد اربعین آمریکای لاتین برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، ستاد اربعین آمریکای لاتین طی مراسمی با حضور فعالان فرهنگی و مسلمانان این منطقه، فعالیت خود را آغاز و از پوستر و شعار اربعین ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، ستاد اربعین آمریکای لاتین طی مراسمی با حضور فعالان فرهنگی و مسلمانان این منطقه، فعالیت خود را آغاز و از پوستر و شعار اربعین ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

این مراسم با سخنرانی آیت الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام آغاز شد. ایشان آغاز فعالیت این ستاد را مهم برشمرد و شعار اربعین امسال «اربعین، خدمت و امید» را شعاری مفید و پرجاذبه ارزیابی کرد.

در ادامه مراسم، سهیل اسعد، دبیر ستاد اربعین آمریکای لاتین با اشاره به فعالیت‌های مقرر این ستاد، از انتشار نرم‌افزار زیارت اربعین با ترجمه اسپانیایی و فرانسوی که برای اولین بار تهیه شده، خبر داد. وی هم‌چنین اعلام کرد برای نخستین بار، در روز اربعین حسینی و در سراسر منطقه آمریکای لاتین، زیارت اربعین به صورت هم‌زمان و برخط، هم‌خوانی خواهد شد.

بخش بعدی آئین افتتاحیه فعالیت‌های ویژه اربعین آمریکای لاتین، به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات مراکز اسلامی سراسر این پهنه جغرافیایی توسط مسئولین مراکز اسلامی اختصاص داشت. در این نشست، مسئولین مراکز اسلامی کشورهایی چون کلمبیا، برزیل، آرژانتین، ونزوئلا، مکزیک و… به اختصار به تبیین فعالیت‌های مرکز خود پرداختند.

برنامه ریزی و هماهنگی بین کشورها، تولید محتوا، پشتیبانی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای، برنامه ریزی های ویژه و هماهنگی با عتبات عالیات جزو وظایف ستاد بین المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

انتشار دو کتاب جدید در کشورهای آمریکای لاتین با موضوع عاشورا و اربعین، برگزاری موکب‌های خیابانی، راه اندازی کاروان ماشینی، برگزاری سراسری و هماهنگ زیارت اربعین در سراسر منطقه آمریکای لاتین، برگزاری مراسم در مراکز اسلامی و مساجد، انتشار مجله کودکان باران با موضوع اربعین و محرم و تهیه نرم‌افزار زیارت اربعین، بخشی از اقدامات و برنامه‌های ستاد بین المللی اربعین آمریکای لاتین است.

این نشست که بامداد امروز به وقت تهران برگزار می‌شد، با مرثیه‌سرایی و عرض توسل فعالان و مسلمانان منطقه آمریکای لاتین به پایان رسید.