شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آرژانتین#مصاف#جام‌جهانی

جام جهانی فوتسال؛

ایران-آرژانتین؛ جنگ قهرمانان جهان و آسیا برای صدرنشینی

ایران و آرژانتین امشب در جام‌جهانی فوتسال برای تعیین تیم‌های اول و دوم گروه F به مصاف هم می‌روند اما به‌نظر می‌رسد دوم‌شدن در گروه به نفع ماست.

تیم ملی فوتسال

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی فوتسال ایران امشب به مصاف آرژانتین می‌رود. در آخرین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتسال‌۲۰۲۱ که در لیتوانی برگزار می‌شود، تیم ملی ایران از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در حالی مقابل آرژانتین قرار می‌گیرد که ۲‌تیم هر دو بازی اول خودشان را برده‌اند و با ۶ امتیاز صعودشان به مرحله بعدی قطعی شده است. این بازی برای تعیین تیم صدرنشین و مشخص‌شدن حریفان مرحله بعدی حائز اهمیت خواهد بود. آرژانتین تیمی است که به‌عنوان قهرمان دوره قبلی پا به این مسابقات گذاشته و در گروه F سرگروه بوده است. ایران هم صاحب عنوان سوم دوره قبلی است که سال ۲۰۱۶ با غلبه بر برزیل و پرتغال و البته شکست نزدیک مقابل روسیه در نیمه‌نهایی به مقام سوم و مدال برنز رقابت‌ها رسید.

قهرمان دوره قبل، بدون تغییر

میانگین سنی تیم ملی آرژانتین حدودا ۳۲ سال است و این نشان می‌دهد آلبی‌سلسته ترکیب دوره قبل خود را تا حدود زیادی حفظ کرده است. البته ماتیاس لوسویکس سرمربی آرژانتین با ۳۵سال سن جوان‌ترین سرمربی جام جهانی است. این تیم پیش از حضور در جام‌جهانی ۹بازی دوستانه در سال۲۰۲۱ انجام داده و در ۲ بازی اول هم آمریکا و صربستان را شکست داده است؛ کاری که ایران هم انجام داده اما با تفاضل گل کمتر نسبت به آرژانتین و به همین دلیل آرژانتین در جدول بالاتر از ایران قرار دارد. آرژانتین در بازی اول آمریکا را ۱۱ بر صفر برد که این قاطعانه‌ترین پیروزی در جام‌جهانی ۲۰۲۱ بوده است. در بازی امشب یک تساوی هم آرژانتین را به‌عنوان تیم اول به مرحله بعدی می‌فرستد اما ایران اگر به‌دنبال صدرنشینی است، باید حتما قهرمان دوره قبل را شکست بدهد.

دوم بشویم بهتر است؟

تیم اول گروه ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف تیم دوم گروه E برود که یکی از ۲ تیم ژاپن و پاراگوئه خواهد بود و بازی این دو تیم ۲ ساعت قبل از بازی ایران آغاز می‌شود. بعد از این بازی هم احتمالا تیم روسیه در مرحله یک‌چهارم نهایی منتظر تیم اول گروه ایران خواهد بود. اما تیمی که در گروه ایران به رتبه دوم برسد احتمالا مسیر ساده‌تری برای رسیدن به نیمه‌نهایی در پیش خواهد داشت. تیم دوم گروه ما در مرحله یک‌هشتم به ازبکستان و در یک‌چهارم هم احتمالا به قزاقستان برخورد می‌کند که مسیر نسبتا آسانی برای رسیدن به نیمه‌نهایی به‌نظر می‌رسد. باید منتظر باشیم و با نتیجه بازی امشب مقابل آرژانتین، حریف مرحله بعدی تیم ملی ایران را بهتر بشناسیم.