«غلامرضا نوری قزلچه»، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در  پاسخ به این سوال که چرا طرح شفافیت آرا در دستور کار صحن قرار نمی‌گیرد؟ گفت: طرح شفافیت دارای یکسری ایرادات و اشکالاتی است زیرا در گام نخست نمایندگان را در مضیقه و فشار قرار می‌دهد. برای شفافیت در موضوعات دیگر بحث و مخالفتی وجود ندارد اما در زمینه شفافیت آراء به عنوان کسی که همیشه آراء روشن و شفافی داشته در شرایط فعلی جامعه به صلاح و مصلحت نمی‌دانم که شفافیت آراء نمایندگان مطرح شود و رای هم بیاورد زیرا تبعات زیادی به همراه دارد. گاهی ممکن است بین رضایت و مصلحت تفاوت‌هایی باشد و کشمکشی بین این دو مقوله پیش بیاید که رضایت در نظر گرفته شود یا مصلحت و احتمال دارد در این بین، آنچه‌که به صلاح جامعه است فدا و جامعه متضرر شود.

او ادامه داد: در شرایط فعلی که نظام انتخاباتی اوضاع نا به سامانی دارد و نمایندگان متکی به توان خود هستند و احزاب سیاسی فعال نیستند و نمایندگان توسط آنها پشتیبانی نمی‌شوند، شفافیت آرا به صلاح جامعه، مجلس و نمایندگان نخواهد بود. یکی از اقدامات این است که نظام انتخاباتی اصلاح و احزاب فعال‌تر شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان در آغاز مجلس بر طرح شفافیت بسیار تاکید داشتند اما هنوز نتوانسته‌اند آن را به سرانجامی برسانند؟ بیان کرد: عده‌ای از نمایندگان مطرح می‌کنند از جانب مردم تحت فشار هستیم و مردم درخواست دارند شفافیت را سریع مصوب کنیم. جالب است که تاکنون در حوزه انتخابی من حتی یک مورد هم چنین درخواستی از جانب مردم نشده و کسی راجع به شفافیت از من سوالی نکرده است. عمدتا مردم مسئله معیشتی و مسائل کلان سیاسی را سوال می‌کنند. به نظرم این یک آدرس غلط دادن است، شفافیت در آرا نماینده اصلا نیاز و نظر مردم نیست و مسئله اول مردم و کشور هم نیست. از جاهای خاص بر نمایندگان فشار است که این طرح مصوب شود اما مادامی که این ایرادات بر طرح شفافیت وجود داشته باشد، طرح به سرانجام نمی‌رسد. 6