غربی‌ها مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای هستند

 محمود عباس زاده مشکینی با بیان اینکه غربی‌ها مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای هستند، گفت: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست برسد، مقصر آن غربی‌ها هستند چرا که ما با آنان مذاکره انجام دادیم و پای توافق برجام را هم امضا کردیم اما آنان به تعهداتی که امضا کرده بودند، عمل نکردند.

وی متذکر شد: کشورهای غربی عضو برجام، برخلاف مفاد این توافقنامه عمل کردند و نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند، بلکه تحریم‌های ما را هم تشدید کردند و حتی در واردات داروهای مقابله با کرونا و واکسن هم خباثت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: برجام توافقی است که بر اساس آن ما یکسری از فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش داده و تعلیق کردیم، نظارت‌های فراپادمانی را پذیرفتیم تا در مقابل، غربی‌ها تحریم‌های ما را لغو کنند.

غربی‌ها مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای هستند

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: ما به همه تعهدات خودمان عمل کردیم اما آنان عمل نکردند و به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شدند و طبیعتاً باید به این توافق بازگردند و تعهدات خود را عملیاتی کنند تا ما هم به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد که ما به صورت یک طرفه به تعهدات خود در برجام عمل کنیم، گفت: زمانی که غربی‌ها به وعده‌های خود متعهد نیستند، لزومی ندارد که ما به صورت یک طرفه به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران اجازه نداد که جاده یک طرفه برجام ادامه پیدا کند.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: در حال حاضر توپ برجام در زمین غربی‌ها است و از سوی دیگر درخواست جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است و آنان باید به تعهدات خود در برجام مبنی بر لغو کامل تحریم‌های ایران عمل کنند.

وی گفت: در وهله اول باید نتیجه دوره‌های گذشته مذاکرات وین مشخص و سپس مذاکرات جدید آغاز شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس اظهار داشت: اگر آنان به درخواست‌های شفاف، منطقی و بدون ابهام جمهوری اسلامی ایران پاسخ دهند، ما مشکلی برای ادامه مذاکرات نداریم و مهم این است که منافع جمهوری اسلامی ایران هم مورد توجه قرار گیرد.