شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

آحارونوت جزئیات جدید از عملیات فرار ۶ اسیر فلسطینی منتشر کرد

آحارونوت جزئیات جدید از عملیات فرار ۶ اسیر فلسطینی منتشر کرد

روزنامه عبری امروز، یکشنبه از جزئیات جدیدی درباره فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در ششم ماه جاری میلادی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت که ظهر امروز، یکشنبه منتشر شد، چهار اسیری که چند روز پیش بازداشت شدند در جریان بازجویی‌هایشان گفتند، زمان فرارشان را یک روز از زمان مشخص شده جلو انداختند.

این روزنامه توضیح داد: نگهبانان زندان امنیتی جلبوع متوجه هیچ چیز متفاوتی قبل از عملیات فرار اسیران فلسطینی نشده بودند.

برخی اسیران در جریان بازجویی‌ها گفتند، قرار بود بعد از خروج از زندان کمکی از خارج دریافت کنند اما طرح‌شان را یک روز از موعد مشخص شده، جلو انداختند.

این روزنامه به نقل از آویگدور ویلدمن، وکیل اسیر زکریا الزبیدی نوشت، الزبیدی در جریان اظهاراتش گفته نیم ساعته از تونل خارج شده، برای اسیران بستن دهانه تونل دشوار بود و هیچ کس منتظر آنها در بیرون زندان نبود.

این وکیل افزود، الزبیدی، به بقیه اسیران به محض خروج از حفره پیشنهاد کرد مستقیما به شهر جنین بروند اما برخی اسیران قدرت رفتن به آنجا را نداشتند. آنها از برگ درختان تغذیه می‌کردند و از آب شیرها می‌نوشیدند.

امروز صبح دو اسیر متواری عملیات زندان جلبوع نیز بازداشت شدند. در حالی‌که طی چند روز اخیر شهر جنین در کرانه باختری صحنه درگیری بین نیر وهای امنیتی اسرائیل و فلسطینی‌هاست.

از طرفی شبکه‌های اجتماعی تصویر عبدالرحمان ابوجعفر ۲۹ ساله را که به أیهم کممجی و مناضل نفیعات آخرین اسرای متواری زندان جلبوع جا داده بود، منتشر کردند.

او برادر یکی از فرماندهان گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح است.

منبع: ایسنا