شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیسی

دستور رئیسی به وزارتخانه‌ها درباره پیمان شانگهای

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری/ رییس جمهور اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را گسترش و ایجاد روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه دانست و اظهار داشت: امروز با توجه به ظرفیت بزرگی که در قالب سازمان همکاری‌های شانگهای ایجاد شده، همه وزارتخانه ها وظیفه دارند، ظرفیت‌های همکاری را شناسایی و در مسیر رشد اقتصادی کشور به کار بگیرند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: امروز نه تنها وزارت امور خارجه بلکه همه وزارتخانه‌ها مسوولیت و ماموریت دارند که از ظرفیت ایجاد شده، نهایت استفاده را در رونق و شکوفایی اقتصادی کشور بعمل بیاورند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز کشورهای عضو شانگهای نیز زمینه و بستر همکاری با جمهوری اسلامی ایران را از هر زمان دیگری مهیاتر می‌دانند و احساس می کنند می توانند همکاری‌های بهتر و بیشتری را با ایران رقم بزنند و در سخنان خود نیز بر تقویت و تعمیق سطح همکاری با تهران تاکید داشتند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی تسریع در فعال کردن بندر چابهار را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: بندر چابهار دروازه ارتباط با کشورهای آسیایی و جهان است ، لذا شتاب در توسعه و بهره برداری آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس جمهور همچنین به رایزنی‌های انجام شده برای تقویت همکاری های دوجانبه با تاجیکستان اشاره کرد و گفت: دو کشور ارتباط فرهنگی با ریشه و اعتقادی با یکدیگر دارند و در این سفر، دو طرف مصمم شدیم تا فصل نوینی از روابط دو جانبه بین دو کشور رقم بخورد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: سیاست خارجی دولت ، تقویت روابط با کشورهای همسایه با اولویت دیپلماسی اقتصادی است و این سیاست را با قدرت پیگیری خواهیم کرد و هیچ مانعی برای تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه وجود ندارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ها و فداکاری دست اندرکاران حوزه بهداشت و سلامت کشور گفت: امروز شتاب واکسیناسیون برای مردم امیدبخش شده است و در کنار آن دقت و انضباط واکسیناسیون اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر رئیسی افزود: به لطف الهی با شتابی که در روند واکسیناسیون آغاز شده سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در زمان خود آغاز خواهد شد و همه دانش آموزان، دانشجویان و خانواده آنها اطمینان داشته باشند که امر آموزش در کشور رونق خواهد گرفت و تعطیلی و تاخیر در آن را خسارت به فرزندان خود می‌دانیم.

رییس جمهور همچنین تداوم حرکت به سمت رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتر همراه بوده و برای مردم ملموس باشد.

دکتر رئیسی خاطر نشان کرد : در تصمیمات اقتصادی به دنبال آن هستیم که اقدامات، همراه با مطالعه و کار کارشناسی باشد تا گام‌های اجرایی که در حوزه اقتصادی برداشته می شود تاثیرگذار و همراه با نتیجه روشن باشد.

رییس جمهور در ادامه به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرده و گفت: همه مردم ایران عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستند اما شرایط کرونایی و صیانت از جان مردم اقتضائاتی دارد و باید در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انضباط عمل شود تا سلامت زائران دچار آسیب نشود ضمن اینکه در این زمینه همکاری با دولت عراق نیز اهمیت دارد.

دکتر رئیسی در ادامه با تبریک قهرمانی تیم والیبال کشورمان در مسابقات آسیایی اظهار داشت: در مقابل افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان وظیفه داریم که ضمن حمایت از آنان، زمینه ورزش قهرمانی را نیز در کشور تقویت کنیم.