شهرخبر

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه مو کروناویروس در این کشور

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه مو کروناویروس در این کشور

فنلاند از اولین مورد ابتلا به سویه "مو" کروناویروس در این کشور خبر داد که با احتساب این کشور، آمار تعداد کشورهایی که این سویه در آن ها دیده شده به ۴۰ رسیده است.

به گزارش بهداشت نیوز،‌ فنلاند اولین مورد ابتلا به سویه مو از ویروس کرونا را گزارش کرد که ماه گذشته توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان "یکی از سویه های نگران کننده کرونا ویروس" طبقه بندی شد.

بر اساس گزارشی به نقل از محققان فنلاندی، اگرچه سویه "مو" ویروس کرونا در ۳۹ کشور دیگر به غیر از فنلاند نیز شناسایی شده است با این حال این سویه تاکنون هیچ گونه تهدید دیگر غیر معمول و بیشتری را در مقایسه با سایر سویه های این ویروس برای سلامتی انسان ایجاد نکرده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سویه که به طور رسمی B.1.621 نامیده می شود به عنوان یکی از انواع سویه های نگران کننده کروناویروس تعیین شده زیرا دارای جهش هایی است که نیاز است به لحاظ تأثیر احتمالی این جهش ها بر پاسخ سیستم ایمنی بدن، مورد مطالعه قرار گیرد.

بر اساس اعلامیه سازمان جهانی بهداشت که در اوایل ماه جاری منتشر شد، ‌سویه مو باعث شیوع گسترده تر ویروس کرونا در آمریکای جنوبی و اروپا شده است.

 آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی آمریکا در یک جلسه مطبوعاتی گفت که مقامات بهداشت آمریکا سویه مو کرونا ویروس را زیر نظر دارند با این حال تاکنون این سویه تهدید فوری تلقی نمی شود.