شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#آلمان

هیولایی که مهار نمی‌شود

شاگردان یولیان ناگلزمن همچنان یک هیولای مهارنشدنی در فوتبال آلمان هستند و در مسیر کسب دهمین قهرمانی متولی خود در بوندس‌لیگا گام برمی‌دارند.

روبرت لواندوفسکی
خبرورزشی -

درست است که جشنهای سنتی فستیوال اکتبر در منطقه باواریا و شهر مونیخ برای دومین سال متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، اما این موضوع هم نتوانسته بایرن مونیخ را از به پا کردن آتش بازی و یک پارتی بزرگ باز دارد.

چند روز بعد از برد ۳-۰ مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا و یک هفته بعد از پیروزی قاطع آنها مقابل لایپزیش در بوندس لیگا، باواریایی ها این بار با پوشیدن پیراهن سبزرنگ مخصوص فستیوال اکتبر، تیم بخت برگشته بوخوم را با زدن هفت گل در هم کوبیدند. با ادامه این مسیر، شاگردان یولیان ناگلزمن همچنان یک هیولای مهار نشدنی در فوتبال آلمان هستند و در مسیر کسب دهمین قهرمانی متولی خود در بوندس لیگا گام برمی دارند.

باز هم لوا از گرد مولر رد شد

روبرت لواندوفسکی هر هفته کلاس بالای فوتبال خود را به رخ هواداران فوتبال در سراسر جهان می کشد. برد بایرن مقابل بوخوم، سیزدهمین بازی متوالی در بوندس لیگا بود که فوق ستاره لهستانی در آن موفق به گلزنی شد. این طولانی ترین روند گلزنی در تاریخ لیگ آلمان برای یک مهاجم به حساب می اید. قبلا این رکورد رد اختیار یوپ هاینکس و همچنین گرد مولر فقید بود که هر دو در ۱۲ بازی متوالی توانسته بودند گل بزنند.

اما لواندوفسکی یک رکورد دیگر از گرد مولر را هم شکست تا کتاب فوتبال آلمان را از نو و به نام خود به نگارش دربیاورد. چهار ماه قبل لوا با زدن ۴۱ گل، رکورد گرد مولر در گلزنی در زدن بیشترین گل در یک فصل بوندس لیگا را نیز شکسته بود.

کلاس فوتبال سانه

لروی سانه، وینگر بایرن مونیخ، بعد از نمایش ضعیفی که در بازی مقابل کلن داشت، با اعتراض و هو کردن هواداران بایرن رو به رو شد اما این ستاره ۲۵ ساله مقابل بوخوم نمایشی داشت که طرفداران تیم رابه تشویق و تمجید از او وا داشت. گلی که او از فاصله ۳۰ متری از روی یک ضربه ایستگاهی مستقیم به ثمر رساند جدا از اینکه به دیوار دفاعی ضعیفی که جلوی توپ ایستادند ربط داشت، به شجاعت و دید فوق العاده سانه هم مربوط می شد. در راه به ثمر رسیدن گل دوم هم بایرن هم سانه کلاس بالای فوتبال خود را به رخ کشید و با یک حرکت دیدنی توپ را برای یاشوا کیمیش و گلزنی این بازیکن فراهم کرد.

شاید هنوز هم زود باشد که بتوان گفت لروی سانه در بایرن جا افتاده و به روزهای خوب خود رسیده است اما دست کم اینکه او پاسخ اعتماد یولیان ناگلزمن را به خوبی داده است، اعتمادی که باعث شده سانه در چهار بازی از ۵ دیدار بوندس لیگایی بایرن در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

کیمیش در نقش گلزن

کیمیش به نظر می رسید که در بازی روز شنبه کفشهای گلزنی خود را پوشیده بود. او معمولا بازیکنی نیست که به گلزنی برای بایرن معروف باشد اما در این بازی هافبک کوتاه قامت اما قدرتمند بایرن در هر نیمه یک گل برای مونیخی ها زد.

زوج او درخط هافبک، یعنی لئون گورتسکا هم این هفته با تمدید قرارداد خود در بایرن خبر خوبی به هواداران این تیم داد. این تمدید قرارداد به این معنی است که زوج کیمیش- گورتسکا دست کم تا سال ۲۰۲۵ در مونیخ ماندنی هستند. گورتسکا هم یکی از بهترین های بایرن در بازی مقابل بوخوم بود.