شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ارمنستان#رئیس جمهور

اردوغان: پاشینیان از طریق نخست وزیر گرجستان پیام دیدار فرستاده است


اردوغان: پاشینیان از طریق نخست وزیر گرجستان پیام دیدار فرستاده است

رئیس جمهور ترکیه گفت: نخست وزیر ارمنستان از طریق همتای گرجستانی خود برای دیدار و گفت‌وگو با من پیامی ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به آمریکا در نشست خبری که امروز یکشنبه انجام گرفت، با اشاره به حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: دیدارهای دوجانبه زیادی با سران کشورهای مختلف خواهم داشت. همچنین با نمایندگان اقتصاد جهانی ترکیه و آمریکا دیدار می کنم. 

وی درباره وضعیت اقتصادی ترکیه و افزایش شدید قیمتها در این کشور نیز گفت: اگر سو استفاده ای وجود داشته باشد وزرای مسئول به سرعت آن را پیگیری می کنند، ما این ظلم را متوقف خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: در بازرسی های خود از اماکن مختلف بخصوص فروشگاههای زنجیره ای، تفاوتهای قیمتی را از میان برخواهیم داشت.

اردوغان درباره وضعیت کریدور ارتباطی بین نخجوان و جمهوری آذربایجان نیز گفت: ما نگاه سلبی به مذاکرات و دیدارها نداریم. آنها باید با رویکرد مثبت گام بردارند. نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان برای دیدار و گفتگو با من، از طریق نخست وزیر ارمنستان پیام داده است.

وی همچنین درباره اظهارات نخست وزیر یونان که گفته بود با سران ترکیه درباره موج پناهندگان هم عقیده هستم، اظهار داشت: با نخست وزیر یونان در آمریکا دیدار خواهم کرد. ترکیه بنده هیچکس نیست. باید قدمهایی که از جانب طرف مقابلمان برداشته می شود را ببینیم، اگر این گام‌ها را ببینیم بر مبنای آن تصمیم گرفته و رفتار خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/