شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#افغانستان

کرزی: افغانستان باید به همه افغان‌ها متعلق باشد


کرزی: افغانستان باید به همه افغان‌ها متعلق باشد

رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر لزوم ایجاد یک دولت فراگیر و نمایندگی از همه اقوام این کشور گفت که مردم باید بتوانند بدون ترس و سرکوب زندگی کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که طالبان باید برای از بین بردن محیط ترس و اضطراب افغانستان و ایجاد یک محیط مناسب برای مردم این کشور تلاش کند.

وی افزود که در مذاکراتی که با طالبان داشته بر اصل حق آموزش دختران، مشارکت در دولت، جایگاه زنان در جامعه، اهمیت پرچم ملی و ارزش‌های این کشور تاکید داشته است.

رئیس جمهور سابق افغانستان به «ساندی تایمز» گفت: طالبان کاملاً موافقت کردند، اما تاکنون این تعهدات عملی نشده است، ما به اقداماتی نیاز داریم که با گفته‌های آن‌ها مطابقت داشته باشد‌، در غیر این صورت افغانستان دوباره از جهان جدا خواهد شد.

کرزی با ابراز ناامیدی از ادامه مذاکرات بین طالبان و نیروهای مقاومت در پنجشیر، افزود که از دست دادن جوانان و افراد تحصیل کرده افغانستان یک ضایعه جبران‌ناپذیر است و طالبان باید برای نگه داشتن جوانان در کشور تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به ترکیب دولت موقت طالبان نیز گفت: ما به افغانستانی نیاز داریم که متعلق به همه مردم این کشور، مردان و زنان و همه اقوام باشد و تنها راه پیش رو، دولت فراگیر است. آنچه طالبان اعلام کرده است، چنین نیست.

انتهای پیام/.