به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ امان الهی ظهر روز یکشنبه 28 شهریور در مجمع انتخاباتی هیئت تنیس لرستان که با حضور داوود عزیزی رییس فدراسیون در اداره کل ورزش وجوانان لرستان برگزارشده بود ، اظهارکرد: هییت تنیس لرستان بایدبا  مد نظر قرار دادن برنامه ها و اجرای آنها به گونه ای عمل کند تا شاهد تحولی اساسی در ورزش تنیس استان باشیم .

او با بیان اینکه تنیس ورزشی است که شاید چهره ای متفاوت تر از سایر ورزش ها داشته باشد، افزود: تنیس  ورزشی  گرانی محسوب می شود و به زیرساخت های خاصی نیاز دارد.

امان الهی باابیان اینکه  ظرفیت های لرستان به عنوان یک حسن باعث شده است که این استان در عرصه ورزش  متفاوت تر ازبسیاری  از استان های دیگر جلوه کند، گفت: استانهای زاگرس نشین مانند لرستان باتوجه به شرایط آب و هوایی وارتفاعی که از سطح دریا دارند  و همچنین به خاطر فیزیک بدنی مناسب مردم  باعث شده که دارای استعداد های خاصی در رشته های مختلف ورزشی باشند   که درصورت سرمایه گذاری و شناسایی این  استعدادها شاهد شکوفایی واتفاقات خوبی در ورزش ازجمله رشته تنیس خواهیم بود.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  با اشاره به لزوم توجه به بحث آموزش در ورزش تنیس استان ، گفت:  هیئت تنیس استان باید  آموزش را  در اولویت همه برنامه ها قراردهد  ونیاز است که جامعه تنیس از نظر آموزش مربی گری و داوری متفاوت باشد.

 او با اشاره به بحث استعدادیابی  تنیس  در استان ،خاطر نشان کرد: همچنین این هیئت باتوجه به پتانسیل و ظرفیت های خوبی مانند زمین های موجود واین نکته که احداث زمین برای ورزش تنیس  نیازمند هزینه آنچنانی نیست به استعدادیابی براساس برنامه ریزی مدون توجه ویژه ای داشته باشد کمااینکه  دو زمین تنیس خاکی نیز قرار است درشهرستان ازنا  احداث شود.

 امان الهی بعد همگانی کردن  وتوسعه   ورزش تنیس  را در استان مهم ارزیابی کرد و یادآورشد: ورزش تنیس باید در همه شهرستانهای استان  فعال شود.

او همچنین تاکید کرد: هیئت تنیس باید ازهمه پتانسیل ها برای توسعه تنیس در استان استفاده کرده تا نظرات همه علاقه مندان به تنیس به صورت عملی  در راستای اهداف و فدراسیون  ووزارت ورزش وجوانان  مورد استفاده قرار بگیرد.