شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#قیمت#طبیعی#افزایش قیمت#انرژی

عرضه کنندگان گاز طبیعی در انگلیس تحت فشار افزایش قیمت


عرضه کنندگان گاز طبیعی در انگلیس تحت فشار افزایش قیمت

کاهش عرضه گاز طبیعی و افزایش قیمت ها باعث تعطیلی حداقل ۵ عرضه کننده انرژی در انگلیس شده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی انگلیس خواستار یک نشست اضطراری دیگر با سران صنعت گاز طبیعی این کشور شد تا بحران به وجود آمده را مدیریت کند. عرضه‌کنندگان گاز طبیعی در انگلیس با فشار فزاینده افزایش بی سابقه قیمت انرژی مواجه شده‌اند.

کوارتنگ  در روز شنبه با مقامات ارشد شرکت های انرژی دیدار کرده تا در مورد افزایش قیمت گاز و تهدید آن برای توقف عرضه و مختل کردن صنایع مختلف از کودشیمیایی گرفته تا گوشت، گفتگو کنند.

بحران انرژی در اروپا قیمت گاز طبیعی در انگلیس را به بالاترین رقم رسانده است. کاهش عرضه گاز طبیعی و افزایش قیمت ها باعث تعطیلی حداقل 5 عرضه کننده انرژی در این کشور شده است. ولی مقامات این شرکت ها به کوارتنگ اطمینان داده اند با ورود به ماه‌های سرد سال هیچ خطری عرضه‌کنندگان را تهدید نمی‌کند.

گاز طبیعی برای تولید برق جهت مصارف خانگی و صنعتی و همچنین گرم کردن خانه ها در زمستان ضروری است. بیش از 22 میلیون خانواده در انگلیس در 2020 به این شبکه متصل شده‌اند. ولی افزایش صورتحساب انرژی برای 11 میلیون خانواده از ابتدای پاییز بر تورم هم تاثیر خواهد گذاشت. تورم در انگلیس به طرزغیرمنتظره‌ای به بالاتر از 2 درصد هدف بانک مرکزی این کشور رسیده است.

افزایش قیمت گاز طبیعی علاوه بر ضربه زدن به مصرف‌کنندگان بر کل اقتصاد تاثیر منفی خواهد گذاشت. دو کارخانه تولید کود شیمیایی تولید خود را متوقف کرده‌اند و خطر کمبود دی اکسید کربن، یکی از محصولات جانبی تولید کودهای شیمیایی، وجود دارد. از این محصول در صنعت مواد غذایی استفاده می شود.

از دی اکسید کربن برای بیهوش کردن حیوانات قبل از کشتار، بسته بندی مواد غذایی جهت افزایش طول عمر آنها و همچنین در تولید یخ خشک استفاده می شود. انجمن فرآوری گوشت انگلیس هشدار داده ذخایر دی اکسید کربن آن طی دو هفته آینده تمام می‌شود و تولیدکنندگان گوشت مجبورند فعالیت خود را متوقف و دام های خود را معدوم کنند.

صنعت کشاورزی هم به خاطر کمبود کود شیمیایی از این شرایط ضربه خواهد خورد. 

انتهای پیام/34