شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر علوم#وزارت

درخواست نخبگان از وزیر علوم در سرعت بخشیدن به تغییرات مدیران


درخواست نخبگان از وزیر علوم در سرعت بخشیدن به تغییرات مدیران

جمعی از نخبگان دانشگاهی در نامه ای به وزیر علوم، درخواست کردند با سرعت بخشیدن به تغییر مدیران این وزارت روند اصلاحات وضعیت علمی و آموزش عالی کشور هر چه سریع تر آغاز شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از نخبگان دانشگاهی در نامه ای به زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخواست  کردند با سرعت بخشیدن به تغییر مدیران وزارت علوم روند اصلاحات اساسی در وضعیت علمی و آموزش عالی کشور هر چه سریع تر آغاز شود.

در این نامه آمده است: 

پروفسور زلفی گل
وزیر محترم و دانشمند علوم، تحقیقات و فناوری
با سلام

همان گونه که مستحضرید مدت قابل توجهی از استقرار دولت مردمی و انقلابی حضرت آیت الله رئیسی و رای اعتماد قاطع مجلس شورای اسلامی به کابینه ایشان گذشته است و یکی از بزرگ ترین دغدغه های عموم مردم و قاطبه نیروهای انقلابی خلع ید هر چه سریع تر عناصر ناکارآمد و وابسته به دولت فشل قبلی است.

در این میان متاسفانه هنوز شاهدیم که در راس وزارت علوم تغییرات قاطعی صورت نگرفته است و با وجود نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید در وضعیت کرونایی فعلی که نیازمند تصمیمات عاقلانه و مدبرانه است معاونین وزیر، روسای دانشگاه ها و در مجموع مسئولین تاثیرگذار بدنه وزارت علوم و مراکز آموزش عالی همچنان همان نیروهای ناکارآمد و بعضا مغرض سابق هستند.

بدیهی است که اگر این مجموعه توانایی انجام کار مفیدی داشت در 8 سال گذشته این همه خسارت در عرصه علمی و پژوهشی ایران به بار نمی آمد. بنابراین هر روز ادامه کار آنان در مسئولیت های فعلی قطعا یا خسارت بار و یا مانع اصلاح امور است.

در پایان ضمن اعلام حمایت قاطع از حضرتعالی به عنوان وزیری دانشمند و ولایتمدار، درخواست داریم که هر چه سریع تر روند تغییر مدیران وزارت علوم در همه سطوح آغاز شده تا روند اصلاحات اساسی در وضعیت علمی و آموزش عالی کشور هر چه سریع تر آغاز و خسارات سهمگین 8 سال گذشته جبران شود.

با تقدیم احترام
جمعی از نخبگان دانشگاهی

انتهای پیام/