شهر خبر

اتمام سفر ۳ روزه "اسپیس‌ایکس" با یک فرود موفقیت‌آمیز

اتمام سفر ۳ روزه "اسپیس‌ایکس" با یک فرود موفقیت‌آمیز

چهار خدمه ماموریت "Inspiration۴" شرکت اسپیس ایکس روز شنبه پس از اتمام سفر هیجان انگیز سه روزه خود به مدار زمین، در ساحل فلوریدا به زمین باز گشتند.

به گزارش ایسنا، "هیلی آرکنو"(Haley Arceneaux)، "کریس سمبروسکی"(Chris Sembroski)، "سیان پروکتور"(Sian Proctor) به همراه "جارد آیزاکمن"(Jared Isaacman) میلیاردری که بودجه این سفر را تامین کرده است، از خدمه این ماموریت بودند.

گفتنی است هدف چهار خدمه این ماموریت فراتر از رفتن به مدار زمین و بازگشت بود چرا که جارد آیزاکمن(Jared Isaacman) بنیانگذار شرکت Payments Shift۴ و خلبان این ماموریت و ۳ همراه او در این ماموریت با هدف جمع‌آوری ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به بیمارستان تحقیقاتی "سنت جود"(St. Jude) در "تنسی"(Tennessee) این  عملیات را انجام داده‌اند.

از جمله کارهایی که خدمه این ماموریت در طول سفر سه روزه خود انجام داده‌اند، به طور مختصر به شرح زیر است:

پس از پرتاب در ۱۵ سپتامبر و درحالیکه درون کپسول دراگون قرار داشتند ویدیویی از شکوه زمین از منظر خود درحالیکه درون گنبد شیشه‌ای بودند، منتشر کردند.

در روز ۱۶ سپتامبر با چند بیمار بیمارستان تحقیقاتی سنت جود صحبت کردند.

از خوردن غذای تازه در طول ماموریت خود لذت بردند و آزمایشاتی را که برای ارتقا سلامت انسان در زمین و در طول پروازهای طولانی مدت فضایی طراحی شده بود، انجام دادند.

خدمه در طول این ماموریت علاوه بر صحبت با خانواده و دوستان نزدیک خود با افراد مشهوری مانند تام کروز وایلان ماسک صحبت کردند.

انتهای پیام