شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

انتخابات پارلمانی عراق| از طولانی‌ترین تبلیغات تا شعارهای پر زرق و برق نامزدها


انتخابات پارلمانی عراق| از طولانی‌ترین تبلیغات تا شعارهای پر زرق و برق نامزدها

هر چه به روز انتخابات پارلمانی عراق یعنی دهم اکتبر نزدیکتر می‌شویم، تحرکات و تبلیغات نامزدها هم بیشتر می‌شود و در این میان تخلفاتی هم، از سوی نامزدها و حامیان آنها سرزده می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که تبلیغات انتخاباتی نامزدها طولانی‌ترین از حیث مدت، از زمان برگزاری انتخابات از سال 2003 به بعد محسوب می‌شود.

«نبراس ابوسوده» دستیار سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در گفتگو با المعلومه گفت: از زمان شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدها این تبلیغات انتخابات زودهنگام پارلمانی طولانی‌ترین مدت تبلیغ در مقایسه با تبلیغات ادوار قبلی انتخابات محسوب می‌شود؛ اما تاکنون در سطح مطلوب نبوده است.

وی افزود: ما تخلفات کوچک بسیاری را ثبت کرده‌ایم که از سوی تشکلات سیاسی و نامزدها سر زده، اقدامات قانونی لازم علیه آنها به عمل آمده و نظارت‌ها تشدید شده است.

ابوسوده از برخورد با هر تخلفی بدون هیچ گونه مسامحه در قبال تشکلات و نامزدها خبر داد.

مردم عراق تحت تاثیر شعارهای پرزرق و برق قرار نخواهد گرفت

ائتلاف فتح اعلام کرد که ملت عراق تحت شعارهای پر زرق و برق نامزدهای انتخابات قرار نخواهد گرفت.

ائتلاف فتح بیان کرد: عملیات تاثیرگذاری بر اراده رای دهنده عراقی به این سادگی نیست که نامزدها فکر می‌کنند زیرا مردم عراق چهار دوره انتخابات را دیده‌اند. نامزدها و چهره‌ها با توجه به نظام انتخاباتی جدید برای مردم شناخته شده هستند و به همین دلیل شاهد تغییرات بسیاری خواهیم بود.

ائتلاف فتح به ناکارآمدی سیاست تردید در انتخابات و خدشه دار کردن آن هم اشاره و از انتخابات شفاف خبر داد و اعلام کرد که همه شواهد گواه آن است.

وعده مالی و پست برای از گود خارج کردن نامزدها

«العلوانی» نامزد حزب «عروبیون» در استان الانبار اعلام کرد که برخی تشکلات و احزاب پرنفوذ در این استان به برخی نامزدها پیشنهاد خارج شدن از گود انتخابات با وعده‌های مالی و پست دولتی در دولت آینده می‌دهند.

وی افزود: پس از اینکه احزاب پرنفوذ متوجه شدند که برخی نامزدها در الانبار از مقبولیت عمومی برخوردارند و این مانع پیروزی آنها در انتخابات می‌شود از طریق واسطه‌ها پیشنهاد پول و مناصب در دولت آینده در ازای انصراف از انتخابات داده‌اند.

العلوانی گفت: احزاب پر نفوذ مدعی هستند که انتخابات به نفع آنها رقم خواهد خورد؛ اما این روایت درست نیست زیرا تلاش برای خارج کردن نامزدهای محبوب مردم از انتخابات، پوچ بودن ادعای آنها مبنی بر اینکه انتخابات به نفع آنها رقم خواهد خورد را نمایان می‌سازد.

یادآور می‌شود که الانبار شاهد رقابت شدید دو حزب عمده یکی «تقدم»(پیشرفت) به ریاست «محمد الحلبوسی» و دیگری «عزم» به ریاست «خمیس الخنجر» است.

تخلفات نامزدها

«جاسم البخاتی» نماینده پارلمان عراق گفت: بیشتر نامزدهای انتخابات پارلمان ضوابط و مقررات صادره از سوی کمیساریای عالی انتخابات را در زمینه تبلیغات انتخابات نقض می‌کنند و شاهد نوعی هرج و مرج در این زمینه هستیم.

وی افزود: ستادهای تبلیغاتی نامزدها مرتکب تخلفات زیادی می‌شوند به طوری که برخی از آنها پوستر و بنر نامزد دیگر را از بین برده و بنر انتخاباتی نامزد خود را نصب می‌کنند.

پاره کردن پوسترهای تبلیغاتی

«نجات الطائی» از رهبران ائتلاف «عزم دیالی» از کنده شدن پوسترهای انتخاباتی این ائتلاف خبر داد و گفت: طی 10 روز اخیر شاهد حملات برنامه ریزی شده کندن پوسترهای ائتلاف ما در در دیالی به ویژه بقعوبه هستیم.

وی افزود: همه پوسترهای ما فقط ظرف سه روز کنده شده است. با وجود اقدامات امنیتی و بازداشت برخی عاملان، اما روند پاره کردن پوسترها ادامه دارد.

انتهای پیام/