به گزارش برنا؛ حمیدرضا خانکه با بیان اینکه افرادی که واکسن می‌زنند، دچار ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ بر اثر کرونا نمی‌شوند، افزود: به عبارتی این شاخص‌ها با تزریق واکسن کرونا کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: نظام سلامت در کشور‌هایی که واکسیناسیون گسترده انجام داده‌اند بار کمتری را متحمل شده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تاکید کرد: ۷۶ درصد مرگ‌های کرونایی مربوط به افراد بالای ۷۰ سال است و ۱۲ درصد از این آمار مربوط افرادی بوده که تمایل به زدن واکسن نداشتند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ درصد شهروندان به شدت در مقابل تزریق واکسن مقاوم هستند.

خانکه ادامه داد: البته جریان مخالف واکسن در تمام دنیا از جمله ایران وجود دارد و به نظر می‌رسد رسانه‌ها باید بیشتر در مورد فواید زدن واکسن کرونا اطلاع رسانی صحیح و علمی کنند.

وی همچنین گفت: رسانه‌ها باید اثرات مفید و موثر واکسیناسیون را که تاکنون به اثبات رسیده است برای مردم تبیین کنند.

خانکه افزود: هرچند ناشناخته‌هایی در مورد واکسن کرونا وجود دارد، اما تاکنون اثرات مثبت آن‌ها به اثبات رسیده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه سه عامل مهم برای مدیریت بیماری کرونا را واکسیناسیون سریع، حمایت مالی و اجتماعی از گروه‌های آسیب پذیر و کم برخوردار و رعایت توصیه‌های اجتماعی بیان کرد.

خانکه اظهار داشت: این سه عامل باید با هم انجام شود، در غیر این صورت کشور موفق به مدیریت بیماری کرونا نمی‌شود.

وی افزود: توصیه‌های اجتماعی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی‌ها کماکان باید رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در عین حال اضافه کرد: نمی‌توان به مردم فشار آورد که توصیه‌های اجتماعی را رعایت کنند، اما از آن‌ها حمایت نکرد.