به گزارش برنا، سومین وبینار نواب رئیس بانوان هیات‌های استانی امروز (شنبه) به صورت آنلاین به ریاست نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر فریبا محمدیان ضمن عرض سلام و خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان، یاد و خاطره زنده‌یاد گیتی رفیعی نایب رئیس بانوان هیات البرز و از دلسوزان عرصه والیبال بانوان را گرامی داشت.

وی با قدردانی از زحمات نواب رئیس بانوان در استان‌ها و تلاش‌های بی وقفه آن‌ها در امر توسعه والیبال بانوان، بر مشارکت بانوان در استان‌ها تاکید کرد و گفت: طراحی، تعریف و پیاده‌سازی برنامه‌های مربوط به والیبال زنان در استان‌ها و توزیع عادلانه آن از روستا تا مرکز استان برای معرفی بازیکنان و مربیان علاقمند از سیاست‌های فدراسیون والیبال است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و اقتضای استان‌ها این برنامه‌ها می‌توانند به صورت آنلاین، یا در سالن‌های والیبال و یا فضای آزاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. آن چه که اهمیت دارد اجرای برنامه با حضور دختران از گستره استان‌هاست.

پس از صحبت های دکتر محمدیان، ناهید نژادعلی دبیر کارگروه آمایش و بهبود عملکرد استان‌ها گزارشی از فعالیت‌های کارگروه خود ارائه کرد. این کارگروه مدتی است با جمع آوری اطلاعات از استان‌ها، شناخت ظرفیت‌ها و امکانات، بررسی جامعه والیبال استان و شناسایی امکانات با برنامه‌ریزی مدون به توسعه والیبال در این مناطق کمک می‌کند.

در ادامه فریبا صادقی سرمربی تیم ملی بزرگسالان، میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی نوجوانان و پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم ملی جوانان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های پیش روی خود را برای شرکت‌کنندگان ارائه کردند.

سپس روسای نواب بانوان یک‌به‌یک نقطه‌نظرات، پیشنهادات و مشکلات پیش‌روی استان خود را با نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در میان گذاشتند.

در ادامه جلسه محمدیان از برگزاری جشنواره مهارت‌های فردی والیبال دختران و جشنواره روش‌های برتر آموزش والیبال نوین خبر داد که جزییات آن به زودی برای استان‌ها ارسال می‌شود. ضمن این که فرم عملکرد هیات‌های استانی در بخش زنان در شش ماهه اول سال 1400 برای حضار به نمایش گذاشته شد و توضیحاتی درباره چگونگی پر کردن و ارسال آن ارائه شد.

در پایان جلسه ندا مولاهویزه سرپرست کمپ تیم های ملی بانوان با نگاهی اجمالی به نکات برجسته مطرح شده در وبینار به نکات زیر به عنوان اعم محورهای مطرح شده در این نشست اشاره کرد:

*اطلاع‌رسانی زمان برگزاری لیگ‌های برتر، دسته یک و دو

*اطلاع‌رسانی زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور

* برگزاری وبینار کارگاه آمایش سرزمین در مهر 1400

*ارسال اطلاعات مربوط به جشنواره‌های مهارت‌های فردی والیبال دختران و جشنواره روش‌های برتر آموزش والیبال برای هیات‌های استانی

*برگزاری وبینار نواب رئیس بانوان هیات‌های استانی با اعضای کمیته‌های فدراسیون از جمله کمیته داوران و آموزش

*برگزاری وبینار کارگروه استعدادیابی

*ارسال جدول عملکرد شش ماهه اول سال ویژه والیبال بانوان برای استان‌ها