شهرخبر

خواص باور نکردنی خربزه تلخ در درمان دیابت

یکی از میوه‌هایی که می‌تواند برای افراد دیابتی مفید باشد، خربزه تلخ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، یکی از میوه‌هایی که می‌تواند برای درمان دیابت مؤثر باشد، خربزه تلخ است. این میوه  که با نام «خیار چنبر تلخ»  یا «کدوی تلخ» نیز شناخته می‌شود، نامش را از مزه خود گرفته است. به هنگامی که خربزه تلخ می‌رسد، مزه آن تلخ‌تر و تلخ‌تر می‌شود.

به گزارش healthline، این میوه در شماری از مناطق از جمله آسیا، آمریکای جنوبی، کارائیب و شرق آفریقا رشد می‌کند. خربزه تلخ حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. خربزه تلخ می‌تواند سبب کاهش قند خون شود و برخی پژوهش‌ها از اثر بخشی آن در کمک به درمان دیابت سخن می‌گویند.

اگرچه خربزه تلخ به عنوان دارویی مکمل  یا جایگزین نیز در نظر گرفته می‌شود؛ اما از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان درمان دیابت و یا هر بیماری دیگری مورد تأیید قرار نگرفته است.

تحقیقات در خصوص خربزه تلخ و ارتباط آن با دیابت

خربزه تلخ با کاهش قند خون ارتباط دارد. این مسأله هم به دلیل آن است که خربزه تلخ دارای خواصی است که مانند انسولین عمل می‌کند و کمک کرده تا گلوکز برای انرژی به سلول‌ها منتقل شود. این ماده غذایی همچنین می‌تواند به بدن شما در حفظ مواد غذایی با جلوگیری از تبدیل آن‌ها به گلوکز در جریان خون شما کمک می‌کند.

با وجود آنکه شواهدی وجود دارد که خربزه تلخ می‌تواند در کنترل قند خون مؤثر باشد، اما برای درمان پیش دیابت یا دیابت مورد تأیید قرار نگرفته است.

با این حال دو تحقیق در اینجا به بررسی رابطه خربزه تلخ با دیابت پرداخته است:

۱- بر اساس گزارشی که در «Cochrane Database» منتشر شده است، این نتیجه گیری به دست آمد که تحقیقات بیشتری برای اندازه گیری تأثیرات خربزه تلخ بر دیابت نوع دو نیاز است.

۲- بر اساس پژوهشی که در مجله علمی «Ethnopharmacology» منتشر شده است، تأثیربخشی خربزه تلخ با دارو‌های دیابتی کنونی مورد مقایسه قرار گرفته است. در این پژوهش نتیجه گیری شده است خربزه تلخ می‌تواند به کاهش سطح فروکتوزامین در دیابت نوع ۲ منجر شود.

با این حال باید گفته شود در حال حاضر هیچ روش تایید شده‌ای برای مصرف خربزه تلخ به عنوان درمان دیابت وجود ندارد؛ اما خربزه تلخ می‌تواند به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متنوع مصرف شود.

14734524_125

خواص تغذیه‌ای خربزه تلخ

خربزه تلخ به عنوان میوه‌ای که دارای خواص سبزیجات نیز هست، حاوی ویتامین A و C و همچنین آهن است. در بسیاری از کشور‌ها خربزه تلخ را دارای ارزش دارویی می‌دانند.