شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خبرنگاران#ایران#تاریخ

سلیمی‌نمین در مراسم تقدیر از خبرنگاران تسنیم: نباید ریزه خوار رسانه‌های خارجی و وابسته به غرب باشیم


سلیمی‌نمین در مراسم تقدیر از خبرنگاران تسنیم: نباید ریزه خوار رسانه‌های خارجی و وابسته به غرب باشیم

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: شأن حرفه‌ای ما این نیست که ریزه‌خوار سفره‌ی رسانه‌های خارجی و یا وابسته به غرب باشیم و این موجب تحقیر ما و نادیده گرفته شدن شأنیت حرفه‌ای ماست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در آیین تجلیل از خبرنگاران اعزامی تسنیم به افغانستان که صبح امروز با حضور برخی پیشکسوتان حوزه خبر و مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: از دلایل شکست‌های ما در تاریخ معاصر این بوده که دیگران ارتباطات ما را تنظیم می‌کردند؛ به‌عنوان مثال ارتباط بین حوزه با حوزه، توده‌های مردم با توده‌های مردم و سایر نمونه‌های آن. یک نمونه اینکه در دوره مشروطه حوزه‌ی نجف یکی از شخصیت‌های برجسته خود را به تهران روانه کرد تا بتواند نهضت مشروطه را سامان دهد اما حلقه‌ی وصل رسانه‌ای موجب شد که در این‌زمینه اخلال ایجاد شود و شکست بخوریم.

 

سلیمی‌نمین افزود: در طول دوران تاریخ معاصر، انحصار غربی و یا عوامل آنها را بر تنظیم روابط شاهد هستیم. در دور اول تسلط طالبان به افغانستان، یک نفر از روزنامه زن به آن‌جا رفت و در آن برخوردهای طالبان که اصلا قابل مقایسه با الان نیست، یک خبرنگار خانم به آن‌جا رفت؛ البته او از امنیت برخوردار بوده و متعلق به یک جریان غربگراست و طبیعتا حمایتی که از بی‌بی‌سی و خبرنگاران آن می‌شود، مقدار کمتری از آن حمایت نیز از امثال وی به عمل می‌آید.

وی افزود: خوشحالم که امروز ما شاهد بروز و ظهور چنین پدیده‌هایی هستیم و امیدواریم شما عزیزان بتوانید شأن حرفه‌ای خود را پاس بدارید. شأن حرفه‌ای ما این نیست که ریزه‌خوار سفره‌ی رسانه‌های خارجی و یا وابسته به غرب باشیم و این موجب تحقیر ما و نادیده گرفته شدن شأنیت حرفه‌ای ماست.
سلیمی‌نمین تصریح کرد: خوشحالم افرادی نظیر آقای عبداللهی که یکی از سرمایه‌های آینده رسانه کشور خواهد بود،‌ در این زمینه‌ها هم حاضر است که ریسک کند؛ چه اشکالی دارد؟ اگر واقعا معتقدیم که باید از حقیقت پاس داشت و آن را ارزش والایی می‌دانیم، جان ما در برابر آن ارزشی ندارد و طبیعتا در این زمینه‌ها باید قدرت ریسک بالایی داشته باشیم.
وی بیان کرد: به مدیریت خبرگزاری تسنیم تبریک می‌گویم که این فرصت را فراهم کردند و بیشتر خوشحال می‌شدم که این مأموریت تا به آخر ادامه می‌یافت ولی نگرانی‌هایی بوده و ما در مسیر شأنیت خود اگر جان‌مان را هم فدا کنیم، ارزش دارد. مدیریت خبرگزاری و این سه عزیز در این مسیر گام برداشتند و راهی را باز کردند که ان‌شاالله در آینده هرچه پربارتر باشد.

انتهای پیام/