شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خبرنگاران#ایران#افغانستان#قائم

توانگر در مراسم تقدیر از خبرنگاران تسنیم: روایت خبرنگاران تسنیم برخی ذهنیت‌‌های نادرست درباره افغانستان را تغییر داد


توانگر در مراسم تقدیر از خبرنگاران تسنیم: روایت خبرنگاران تسنیم برخی ذهنیت‌‌های نادرست درباره افغانستان را تغییر داد

قائم مقام خبرگزاری فارس گفت: خبرنگاران تسنیم با روایت‌گری دقیق و دست اولی که داشتند توانستند ذهنیت‌ نادرستی که درخصوص افغانستان و با هدف باز کردن پای ایران به درگیری‌های این کشور شکل گرفته بود را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، عباس درویش توانگر قائم مقام خبرگزاری فارس در آیین تجلیل از خبرنگاران اعزامی تسنیم به افغانستان که صبح امروز با حضور برخی پیشکسوتان حوزه خبر و مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری تسنیم برگزار شد، ضمن تقدیر از عملکرد تیم اعزامی خبرگزاری تسنیم به افغانستان، اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم رسانه‌های ایرانی را با این اقدام روسفید کرد و از شجاعتی که این تیم خبری به خرج داد باید تقدیر شود بویژه با علم به اینکه با توجه به شرایط میدانی افغانستان ممکن بود در این سفر بازگشتی وجود نداشته باشد ولی در عین حال  در این جنگ معرفتی و شناختی که ما باید پیروز آن باشیم حاضر شدند و توانستند حداقل در بخش‌هایی که حضور داشتند روایتی صحیح و دست اول را ارائه دهند.

 

توانگر افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته خبرگزاری تسنیم با توجه به اینکه در اوج بیداری اسلامی شکل گرفت این است که در چنین عرصه‌هایی حضور میدانی داشته باشد و روایت صحیحی را ارائه دهد.

وی ادامه داد: آقای عبداللهی در راس این تیم خبری یکی از استعدادهای رسانه‌ای کشور است که مراحل مختلف خبرنگاری را طی کرده و امروز به عنوان سردبیر خبرگزاری تسنیم اثرگذاری قابل توجهی در عرصه رسانه‌ای کشور دارد. همچنین آقای بختیاری که در عرصه‌های امنیتی، دفاعی و نظامی جزو معدود صاحبنظران این بخش هستند و آقای سافلی که از فعالان سیاسی عرصه رسانه‌ای کشور به شمار می‌روند توانستند با تشکیل  یک تیم ورزیده و توانمند وارد عرصه روایت‌گری تحولات افغانستان شوند که باید از آنها تقدیر و تشکر کرد.

قائم مقام خبرگزاری فارس گفت: یکی از زوایایی که می‌خواستند ما را درگیر جنگ با افغانستان کنند همین مسئله پنجشیر بود که این عزیزان با روایت‌گری دقیق و دست اولی که داشتند توانستند ذهنیت‌ نادرستی که درخصوص افغانستان و با هدف باز کردن پای ایران به درگیری‌های این کشور شکل گرفته بود را تغییر دهد. در اینجا ذکر یک مسئله بسیار حائز اهمیت است و آن اینکه حداقل در 50 سال اخیر هر کشوری که به افغانستان ورود کرده در نهایت با شکستی مفتضحانه مجبور به ترک خاک این کشور شده است.

توانگر افزود: علاوه بر این، ما در کنار روایت تحولات میدانی افغانستان باید به این مسئله بسیار مهم نیز توجه داشته باشیم که در جریان روایت‌گری‌ها از نقش آمریکا در بروز بحران‌های افغانستان و همچنین شکست مفتضحانه آمریکا در این کشور غافل نباشیم. هیچ کس حتی خود آمریکایی‌ها با وجود توافقاتی که با طالبان کرده بودند انتظار نداشتند که با آن شکل مفتضحانه و تحقیرآمیز از افغانستان فرار کنند.

انتهای پیام/