شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفریقا#برنج

هند امسال حدود نیمی از صادرات برنج جهان را به خود اختصاص می‌دهد


هند امسال حدود نیمی از صادرات برنج جهان را به خود اختصاص می‌دهد

هند احتمالاً تا ۴۵ درصد از صادرات جهانی برنج را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص می‌دهد چرا که ظرفیت حمل و نقل بندرهای این کشور باعث شده تا حجم بی‌سابقه‌ای را برای خریداران در سراسر آفریقا و آسیا ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، هند احتمالاً تا 45 درصد از صادرات جهانی برنج را در سال 2021 به خود اختصاص می‌دهد چرا که ظرفیت حمل و نقل بندرهای این کشور که دومین تولیدکننده برنج در جهان بعد از چین است، باعث شده تا حجم بی‌سابقه‌ای را برای خریداران در سراسر آفریقا و آسیا ارسال کند.

نیتین گوپتا، نایب رئیس بخش تجارت برنج در شرکت اولام هندOlam India، گفت: صادر کننده برتر (برنج) جهان می‌تواند امسال 22 میلیون تن یا به عبارتی بیشتر از مجموع صادرات سه صادرکننده بزرگ بعدی یعنی تایلند، ویتنام و پاکستان، برنج صادر کند.

وی گفت: در کنار خریداران سنتی، امسال چین، ویتنام و بنگلادش نیز از هند خرید می‌کنند.

بر اساس این گزارش، صادرات برنج هند در سال 2020 نسبت به سال قبل 49 درصد افزایش یافت و به رکورد 14.7 میلیون تن رسید، چرا که محموله‌های برنج غیر باسماتی 77 درصد افزایش یافت و به رکورد 9.7 میلیون تن رسید.

هند در حالی که ظرفیت بنادر خود را برای حمل و نقل افزایش می‌دهد، در مسیر تسلط بر تجارت جهانی برنج در سال 2021 است.

به گفته گوپتا، در سال 2021، صادرات برنج غیر باسماتی نسبت به یک سال قبل ممکن است تقریباً دو برابر شود و به 18 میلیون تن برسد، در حالی که صادرات برنج باسماتی ممتاز در 4 میلیون تن ثابت است.

وزارت کشاورزی ایالات متحده نیز پیش بینی کرده است که صادرات جهانی برنج در فصل 2021-2022 به 48.5 میلیون تن برسد.

در حالی که تقاضای جهانی برای برنج به بالاترین حد خود رسیده، برنج هندی از مارس سال گذشته به طور مداوم ارزان‌تر از برنج تایلند و ویتنام بوده است.

مقصد صادرات برنج غیر باسماتی هند عمدتاً کشورهای آفریقایی و آسیایی است و برنج باسماتی درجه یک نیز به خاورمیانه، ایالات متحده و انگلیس صادر می‌شود.

انتهای پیام/